Page 155 - ÇOK SESLİ KORO 11
P. 155

CEVAP ANAHTARI



                  1. ÜNİTE

                 1.   koro
                 2.    a.  Ses türlerine göre korolar
                        b.  Kuruluş amaçlarına göre korolar
                      c.   Yaş gruplarına göre korolar
                      d.  Müzik türlerine göre korolar
                      e.  Sayısal oluşumlarına göre korolar

                 3.    Bireyler, topluluk olma bilincine varıp topluluk disiplini çerçevesinde birlikte hareket edebilme
                     becerilerini geliştirirken sistemli çalışmanın önemini kavrayarak estetik değerlerini de  geliştirirler. Ayrıca
                     koroları oluşturan bireyler ve korolar, müzikle birlikte aldıkları iyi  alışkanlıklarını çeşitli yollardan topluma
                     da yansıtırlar. Bu nedenle korolar, toplumun yalnız  müzik kültürünün gelişimine yardımcı olmakla
                     kalmazlar, o toplumun genel eğitimine de iyi  yönde katkıda bulunurlar.
                 4.    Çocuk koroları: Ses değişimi dönemine henüz ulaşmamış çocuklardan oluşan korolardır.
                        Gençlik koroları: Ses değişimi dönemini tamamlamış gençlerden oluşan korolardır.
                 5.    Profesyonel (mesleki) korolar: Asıl mesleği koro üyeliği olan kişilerden oluşan korolardır.
                      Amatör (özengen) korolar: Koro üyeliğini bir meslek olarak icra etmeyen fakat müziğe karşı ilgisi ve müzik
                     konusunda yeteneği olan kişilerden oluşan korolardır.
                 6.     C

                 7.    E

                  2. ÜNİTE


                 1.     Mozart
                 2.     Beethoven
                 3.   Franz Joseph Haydn, Ludwig van Beethoven, Wolfgang Amadeus Mozart, Christoph Willibald von Gluck,
                          Maria Anna Mozart, Muzio Clementi, Leopold Mozart,  Thomas Arne,  Antonio Salieri,  Carl Philipp
                           Emanuel   Bach, Johan Wenzel,  Luigi Bocherini ve Luigi Cherubini’ dir.
                 4.   Dış dünyadan edinilen izlenimleri eserlere yansıtmayı amaç edinmiştir.
                 5.     Yirminci yüzyıl müziğinde ortaya çıkmıştır. Avrupa ve Amerika sanat müziği ile Batı müziği armonisinin
                        Afrika müziğinin ritim ve ezgileriyle birleşmesi sonucunda caz müzik ortaya çıkmıştır.
                 6.     Toplumun beklentilerini değil, eserin sanatsal niteliğe sahip olmasını önceleyen eserler vermiştir. Klasik
                        Dönem tarzına bağlı kalmıştır. Beethoven’ın izinden gitmiştir.
                 7.

                     •  Barok Dönem’e göre daha sade ve akıcı bir dil kullanılmıştır.
                     •   Müzik cümleleri uzun değil, yalın ve eşittir. Ancak zaman zaman uzun cümleli eserlere de rastlanır.
                     •  Kreşendo ve dekreşendo yaygınlaşmış; anlatım, yumuşak ve esnek bir özellik kazanmıştır.
                     •   Ritardando ve accelerandonun kullanılma sıklığı dönemin sonuna doğru artış göstermiştir.
                     •  Melodi ve armonide yeni kavramlar oluşmuştur.
                     •   Öz ve biçim arasında denge sağlanmıştır.
                     •   Din müziği ve din dışı müzik, opera ve tiyatroda yeniden yer bulmuştur.
                     •   Operalar halkın anlayabileceği şekilde bestelenmiştir.

                 8.   B
                 9.   B
                10.   D
                11.   E
                12.   A
                13.   C
                14.   C





        154
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160