Page 59 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 59

Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
            üzerine  yapılan  yükü  azaltacak  böylece  trill  daha  rahat  ve  uzun  süreli  olabilecektir.

                    Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
            AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
            üzerine  yapılan  yükü  azaltacak  böylece  trill  daha  rahat  ve  uzun  süreli  olabilecektir.
            sırası  isteğe  bağlı  olarak  1-3-1-2 ve  ya 3-1-2-1  sırası  ile  de  çalınabilir.  (Bkz.  Gitar
            AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
              sırası  isteğe  bağlı  olarak  1-3-1-2 ve  ya 3-1-2-1  sırası  ile  de  çalınabilir.  (Bkz.  Gitar

            üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
                    Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın

                    Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın

                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
            üzerine  yapılan  yükü  azaltacak  böylece  trill  daha  rahat  ve  uzun  süreli  olabilecektir.
            üzerine  yapılan  yükü  azaltacak  böylece  trill  daha  rahat  ve  uzun  süreli  olabilecektir.
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
            AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
            AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
            sırası  isteğe  bağlı  olarak  1-3-1-2 ve  ya 3-1-2-1  sırası  ile  de  çalınabilir.  (Bkz.  Gitar
            sırası  isteğe  bağlı  olarak  1-3-1-2 ve  ya 3-1-2-1  sırası  ile  de  çalınabilir.  (Bkz.  Gitar
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)

                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
                    AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması

            verilmiĢtir.  Bu  gam  çıkıcı  ve  inici  olarak  çalıĢılacaktır.  Daha  sonra  aynı  parmak
                    AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması

            numaralarını  koruyarak  ikinci  tel  üzerinde  Do  majör,  üçüncü  tel  üzerinde  La  bemol
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
            verilmiĢtir.  Bu  gam  çıkıcı  ve  inici  olarak  çalıĢılacaktır.  Daha  sonra  aynı  parmak
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
            majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
            numaralarını  koruyarak  ikinci  tel  üzerinde  Do  majör,  üçüncü  tel  üzerinde  La  bemol
            altıncı  tel  üzerinde  yine  Fa  majör  olarak  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme
            majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
            çalıĢmaları  40)  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme  çalıĢmaları  41)  (Bkz.  Gitar  üzerinde
            altıncı  tel  üzerinde  yine  Fa  majör  olarak  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme
            süsleme çalıĢmaları 42)        (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
            çalıĢmaları  40)  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme  çalıĢmaları  41)  (Bkz.  Gitar  üzerinde
            süsleme çalıĢmaları 42)
                    AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
                    AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
            verilmiĢtir.  Bu  gam  çıkıcı  ve  inici  olarak  çalıĢılacaktır.  Daha  sonra  aynı  parmak
            verilmiĢtir.  Bu  gam  çıkıcı  ve  inici  olarak  çalıĢılacaktır.  Daha  sonra  aynı  parmak
            numaralarını  koruyarak  ikinci  tel  üzerinde  Do  majör,  üçüncü  tel  üzerinde  La  bemol
            numaralarını  koruyarak  ikinci  tel  üzerinde  Do  majör,  üçüncü  tel  üzerinde  La  bemol
              majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
            majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
             altıncı  tel  üzerinde  yine  Fa  majör  olarak  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme

            altıncı  tel  üzerinde  yine  Fa  majör  olarak  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
            çalıĢmaları  40)  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme  çalıĢmaları  41)  (Bkz.  Gitar  üzerinde
            çalıĢmaları  40)  (Bkz.  Gitar  üzerinde  süsleme  çalıĢmaları  41)  (Bkz.  Gitar  üzerinde
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
            süsleme çalıĢmaları 42)
            süsleme çalıĢmaları 42)
                                                                                                         126

                                                                                                         126

                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
                                           (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)


                                                                                                         126
                                                                                                         126




                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)

                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
                    Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans


                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
            ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
                    Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans

                    Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans


            farklı  parmak  kombinasyonları  ile  çalıĢmaları,  ikinci  olarak  yine  farklı  parmak
            ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
            ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
                   Gitarda Süsleme Teknikleri 58
                    Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans
            kombinasyonları  ve  bas  ses  eklenmiĢ  halleri  yer  almaktadır.  Üst  satırlar  yazılıĢı  alt
            farklı  parmak  kombinasyonları  ile  çalıĢmaları,  ikinci  olarak  yine  farklı  parmak
            farklı  parmak  kombinasyonları  ile  çalıĢmaları,  ikinci  olarak  yine  farklı  parmak
            ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
            satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
            kombinasyonları  ve  bas  ses  eklenmiĢ  halleri  yer  almaktadır.  Üst  satırlar  yazılıĢı  alt
            kombinasyonları  ve  bas  ses  eklenmiĢ  halleri  yer  almaktadır.  Üst  satırlar  yazılıĢı  alt
            farklı  parmak  kombinasyonları  ile  çalıĢmaları,  ikinci  olarak  yine  farklı  parmak
            tekrar  edilip  yeterli  seviyeye  getirildikten  sonra  bir  diğeri  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar
            satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
            satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
            kombinasyonları  ve  bas  ses  eklenmiĢ  halleri  yer  almaktadır.  Üst  satırlar  yazılıĢı  alt
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
            tekrar  edilip  yeterli  seviyeye  getirildikten  sonra  bir  diğeri  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar
            tekrar  edilip  yeterli  seviyeye  getirildikten  sonra  bir  diğeri  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar
            satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
            tekrar  edilip  yeterli  seviyeye  getirildikten  sonra  bir  diğeri  çalıĢılmalıdır.  (Bkz.  Gitar
            üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)


                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)
                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)

                                          (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)



                                                                                                         127

                                                                                                         127
                                                                                                         127

                                                                                                         127
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64