Page 59 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 59
Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
üzerine yapılan yükü azaltacak böylece trill daha rahat ve uzun süreli olabilecektir.
Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
üzerine yapılan yükü azaltacak böylece trill daha rahat ve uzun süreli olabilecektir.
sırası isteğe bağlı olarak 1-3-1-2 ve ya 3-1-2-1 sırası ile de çalınabilir. (Bkz. Gitar
AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
sırası isteğe bağlı olarak 1-3-1-2 ve ya 3-1-2-1 sırası ile de çalınabilir. (Bkz. Gitar
üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
Trilller zaman zaman parmak değiĢtirerek çalınabilirler. Bu çalıĢ aynı parmağın
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
üzerine yapılan yükü azaltacak böylece trill daha rahat ve uzun süreli olabilecektir.
üzerine yapılan yükü azaltacak böylece trill daha rahat ve uzun süreli olabilecektir.
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
AĢağıda 1-2-1-3 ve 2-1-3-1 parmakları ile bu çalıĢmalara örnek verilmiĢtir. Bu parmak
sırası isteğe bağlı olarak 1-3-1-2 ve ya 3-1-2-1 sırası ile de çalınabilir. (Bkz. Gitar
sırası isteğe bağlı olarak 1-3-1-2 ve ya 3-1-2-1 sırası ile de çalınabilir. (Bkz. Gitar
üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
üzerinde süsleme çalıĢmaları 38) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
verilmiĢtir. Bu gam çıkıcı ve inici olarak çalıĢılacaktır. Daha sonra aynı parmak
AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
numaralarını koruyarak ikinci tel üzerinde Do majör, üçüncü tel üzerinde La bemol
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
verilmiĢtir. Bu gam çıkıcı ve inici olarak çalıĢılacaktır. Daha sonra aynı parmak
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 38)
majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
numaralarını koruyarak ikinci tel üzerinde Do majör, üçüncü tel üzerinde La bemol
altıncı tel üzerinde yine Fa majör olarak çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme
majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
çalıĢmaları 40) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41) (Bkz. Gitar üzerinde
altıncı tel üzerinde yine Fa majör olarak çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme
süsleme çalıĢmaları 42) (Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 39)
çalıĢmaları 40) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41) (Bkz. Gitar üzerinde
süsleme çalıĢmaları 42)
AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
AĢağıda birinci tel üzerinde çeĢitli süslemelerle çalınan Fa majör gamı çalıĢması
verilmiĢtir. Bu gam çıkıcı ve inici olarak çalıĢılacaktır. Daha sonra aynı parmak
verilmiĢtir. Bu gam çıkıcı ve inici olarak çalıĢılacaktır. Daha sonra aynı parmak
numaralarını koruyarak ikinci tel üzerinde Do majör, üçüncü tel üzerinde La bemol
numaralarını koruyarak ikinci tel üzerinde Do majör, üçüncü tel üzerinde La bemol
majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
majör, dördüncü tel üzerinde Mi bemol majör, beĢinci tel üzerinde Si bemol majör ve
altıncı tel üzerinde yine Fa majör olarak çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme
altıncı tel üzerinde yine Fa majör olarak çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
çalıĢmaları 40) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41) (Bkz. Gitar üzerinde
çalıĢmaları 40) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41) (Bkz. Gitar üzerinde
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
süsleme çalıĢmaları 42)
süsleme çalıĢmaları 42)
126
126
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 40)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 41)
126
126
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 42)
ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans
Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans
farklı parmak kombinasyonları ile çalıĢmaları, ikinci olarak yine farklı parmak
ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
Gitarda Süsleme Teknikleri 58
Triller zaman zaman farklı iki tel üzerinde de yapılabilirler. Özellikler Rönesans
kombinasyonları ve bas ses eklenmiĢ halleri yer almaktadır. Üst satırlar yazılıĢı alt
farklı parmak kombinasyonları ile çalıĢmaları, ikinci olarak yine farklı parmak
farklı parmak kombinasyonları ile çalıĢmaları, ikinci olarak yine farklı parmak
ve Barok müzikte bu tip trillere daha sık rastlanılmaktadır. AĢağıda ilk olarak bu trillerin
satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
kombinasyonları ve bas ses eklenmiĢ halleri yer almaktadır. Üst satırlar yazılıĢı alt
kombinasyonları ve bas ses eklenmiĢ halleri yer almaktadır. Üst satırlar yazılıĢı alt
farklı parmak kombinasyonları ile çalıĢmaları, ikinci olarak yine farklı parmak
tekrar edilip yeterli seviyeye getirildikten sonra bir diğeri çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar
satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
kombinasyonları ve bas ses eklenmiĢ halleri yer almaktadır. Üst satırlar yazılıĢı alt
üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
tekrar edilip yeterli seviyeye getirildikten sonra bir diğeri çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar
tekrar edilip yeterli seviyeye getirildikten sonra bir diğeri çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar
satırlar ise çalınıĢı ve parmakları belirtmektedir. Her grup kendi içinde belirli sayılarda
üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
tekrar edilip yeterli seviyeye getirildikten sonra bir diğeri çalıĢılmalıdır. (Bkz. Gitar
üzerinde süsleme çalıĢmaları 43) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 44)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 43)
127
127
127
127