Page 54 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 54
Normal puntolu asıl notadan sonra küçük puntolu nota geliyorsa sol elin ilgili
parmağı söz konusu asıl notanın perdesine yerleştirilir ve sağ elin ilgili parmağı
ile seslendirilir. Daha sonra asıl notanın değer süresi sonunda küçük puntolu
notanın perdesine hızlıca kaydırılır. İkinci nota sağ el tarafından seslendirilmez,
sol elin ilgili parmağı tarafından seslendirilmiş olur.
Aşağıda verilen glissando örneğini gitarınızla seslendiriniz. İki nota arasındaki Uygulama
tüm perdelerin duyurulmasına dikkat ediniz. Ayrıca sol elin 1 numaralı parmağı
ile verilen çalışmayı diğer parmaklarla da çalışınız.
acciaccatura (kesme) olarak çalıĢılacaktır. Bu çalıĢma sırasında dikkat edilmesi gereken
Süsleme Tekniklerini İçeren Alıştırmalar
nokta ise kesmeleri olabildiğince keskin yapmaya çalıĢmak olmalıdır. (Bkz. Gitar
Aşağıda ünite içinde işlenen süsleme tekniklerini içeren alıştırmalar verilmiştir. Uygulama
üzerinde süsleme çalıĢmaları 8)
Süslemeler, önce farklı tellerde dikey olarak, ilerleyen alıştırmalarda aynı telde
farklı pozisyonlarda yatay olarak yazılmıştır. Küçük puntoyla yazılan notaların
bir çırpıda seslendirilmesine dikkat ediniz. Her sesin net olarak duyulmasını
sağlayınız. Her süsleme tekniğini beceriyi kazanana kadar tekrar ederek çalışı-
nız. Belli bir beceri düzeyine geldiğinizde öğretmeninizin rehberliğinde metro-
nom kullanarak çalışmaya devam ediniz. Alıştırmaların son kısmında sağ el trili
acciaccatura (kesme) olarak çalıĢılacaktır. Bu çalıĢma sırasında dikkat edilmesi gereken
çalışmaları yer almaktadır. İki portede verilen çalışmaların hem yazılışı hem de
çalınış açıklaması verilmiştir. Alt portedekiler üst portenin ayrıntılı açıklaması-
nokta ise kesmeleri olabildiğince keskin yapmaya çalıĢmak olmalıdır. (Bkz. Gitar
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 8)
nı içermektedir. Alıştırmalarda verilen tüm teknikleri başarıyla seslendirdikten
sonra örnek eserlere geçiniz.
üzerinde süsleme çalıĢmaları 8)
Bu çalıĢmanın ardından bu kez acciaccatura doppia çalıĢmaları yer almaktadır.
Bu çalıĢmalarda da süsleme yapan seslerin dengeli, hızlı ve keskin olarak çalınmasına
özen gösterilmelidir. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 9) (Bkz. Gitar üzerinde
süsleme çalıĢmaları 10)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 8)
Bu çalıĢmanın ardından bu kez acciaccatura doppia çalıĢmaları yer almaktadır.
Bu çalıĢmalarda da süsleme yapan seslerin dengeli, hızlı ve keskin olarak çalınmasına
özen gösterilmelidir. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 9) (Bkz. Gitar üzerinde
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 9)
süsleme çalıĢmaları 10)
53
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 10)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 9)
Bu çalıĢmanın ardından farklı parmak kombinasyonları içerisinde mordente
çalıĢmaları yer almaktadır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 11) (Bkz. Gitar
üzerinde süsleme çalıĢmaları 12) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 13) (Bkz.
Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 14) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 15)
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 10)
Bu çalıĢmanın ardından farklı parmak kombinasyonları içerisinde mordente
çalıĢmaları yer almaktadır. (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 11) (Bkz. Gitar
üzerinde süsleme çalıĢmaları 12) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 13) (Bkz.
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 11)
Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 14) (Bkz. Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 15)
120
(Gitar üzerinde süsleme çalıĢmaları 11)
120