Page 90 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 90
Ölçme ve Değerlendirme
Daha fazla etkinliğe karekodu
okutarak çevrim içi olarak
ulaşabilirsiniz.
https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?
resourceId=635c5ea05d5d68b590316e1910f44c95&resourceType=1&resourceLocation=2
A. Aşağıda verilen cümlelerin karşısına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Majör-minör tonların yaygın kullanımına Barok Dönemi’nde geçilmiştir. ( )
Barok Dönemi nota yazısında gürlük terim ve işaretleri kullanılmamıştır. ( )
Değişik formlarda fakat aynı tonda yazılmış dans müziklerinden alınan bölümlerin eklenmesiyle
oluşturulan eser türüne “süit” denir. ( )
Bir ya da iki çalgı için yazılmış, üç bölümden oluşan orkestra eşlikli müzik formuna “füg” denir. ( )
Çalgı eşliğinde söylenen solo şarkılara “arya” denir. ( )
Opera, operet, müzikli oyun gibi sahne ve büyük formlu orkestra yapıtlarına giriş olarak bestelenen
eserlere “uvertür” denir. ( )
Barok Dönemi’nde ortaya çıkan gitarların ölçüleri ve tel sayıları sabittir. ( )
Barok gitarı, lut, keman, çello ve klavsen gibi çalgılara yazılan eserler daha sonra gitara uyarlandığı
için Barok Dönemi’nde bağımsız gitar müziğinden bahsedilemez. ( )
Barok Dönemi’ne ait bir eser seslendirilirken müzikal motif ve cümle gibi forma ilişki yapılar
belirlenmeli ve bu cümlelerin soru-cevap ilişkisi tespit edilerek seslendirilmelidir. ( )
Barok Dönemi’ne ait bir eser seslendirilirken nüans basamakları belirgin olmamalıdır. ( )
Barok Dönemi’nde kreşendo ve dekreşendo dinamikleri asla kullanılmazdı. ( )
Barok Dönemi’nde süslemeler yoğun olarak kullanılırdı. ( )
Barok Dönemi tempo anlayışı günümüz tempo anlayışına göre 15-20 metronom değeri daha yavaştır.
( )
Barok Dönemi müzik eserleri ağırlıklı olarak dans müziği kaynaklıdır. ( )
89

