Page 90 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR | 11
P. 90

Ölçme ve Değerlendirme



                                                                            Daha fazla etkinliğe karekodu
                                                                               okutarak çevrim içi olarak
                                                                                        ulaşabilirsiniz.
                                                                          https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.jsp?
                                              resourceId=635c5ea05d5d68b590316e1910f44c95&resourceType=1&resourceLocation=2

             A. Aşağıda verilen cümlelerin karşısına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


            ƒ Majör-minör tonların yaygın kullanımına  Barok Dönemi’nde geçilmiştir.     (     )


            ƒ Barok Dönemi nota yazısında gürlük terim ve işaretleri kullanılmamıştır.     (     )



            ƒ Değişik formlarda fakat aynı tonda yazılmış dans müziklerinden alınan bölümlerin eklenmesiyle
               oluşturulan eser türüne “süit” denir.     (     )


            ƒ Bir ya da iki çalgı için yazılmış, üç bölümden oluşan orkestra eşlikli müzik formuna “füg” denir.    (     )


            ƒ Çalgı eşliğinde söylenen solo şarkılara “arya” denir.    (     )


            ƒ Opera, operet, müzikli oyun gibi sahne ve büyük formlu orkestra yapıtlarına giriş olarak bestelenen

               eserlere “uvertür” denir.    (     )


            ƒ Barok Dönemi’nde ortaya çıkan gitarların ölçüleri ve tel sayıları sabittir.    (     )


            ƒ Barok gitarı, lut, keman, çello ve klavsen gibi çalgılara yazılan eserler daha sonra gitara uyarlandığı
               için Barok Dönemi’nde bağımsız gitar müziğinden bahsedilemez.    (     )



            ƒ Barok Dönemi’ne ait bir eser seslendirilirken müzikal motif ve cümle gibi forma ilişki yapılar
               belirlenmeli ve bu cümlelerin soru-cevap ilişkisi tespit edilerek seslendirilmelidir.    (     )


            ƒ Barok Dönemi’ne ait bir eser seslendirilirken nüans basamakları belirgin olmamalıdır.    (     )


            ƒ Barok Dönemi’nde kreşendo ve dekreşendo dinamikleri asla kullanılmazdı.    (     )


            ƒ Barok Dönemi’nde süslemeler yoğun olarak kullanılırdı.    (     )



            ƒ Barok Dönemi tempo anlayışı günümüz tempo anlayışına göre 15-20 metronom değeri daha yavaştır.
               (     )


            ƒ Barok Dönemi müzik eserleri ağırlıklı olarak dans müziği kaynaklıdır.    (     )






                                                                                                          89
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95