Page 185 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 185

Ölçme ve Değerlendirme


            Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
            1. Akor nedir? Açıklayınız.
            …………………………………………………………………………………………………………………
            …………………………………………………………………………………………………………………...
            2. Üç veya dört sesli akor çalmanın önemi nedir?

            …………………………………………………………………………………………………………………
            …………………………………………………………………………………………………………………...

            3. Eşlikli eser çalmada teknolojinin müziğe etkileri nelerdir?
            …………………………………………………………………………………………………………………
            …………………………………………………………………………………………………………………...
            4. Yeni eserler öğrenerek dağarcığınızı geliştirmenin önemini açıklayınız.
            …………………………………………………………………………………………………………………
            ………………………………………….....................................................................................................
            Aşağıda verilen karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak ölçme ve değerlendir-
            me etkinliğini cevaplayınız.







                                                    KONTROL LİSTESİ
               “Geliştirme  ve  Sergileme  III”  ünitesinde  kazanılan  becerileri  değerlendirmek  amacıyla  aşa-
            ğıdaki  kontrol  listesini  öğretmeninizle  doldurunuz.  Kontrol  listesindeki  davranışlardan  ger-
            çekleştirilenler  için  Evet,  gerçekleştirilemeyenler  için  Hayır  sütununa  (√)  işaretini  koyunuz.




                 SIRA             GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR                           EVET        HAYIR


                1  Kemanda duruş tekniklerini tonal eserlerde uygular.
                2  Kemanda Klasik Dönem’in özelliklerini tonal eserlerde uygular.

                3  Eserlerde üç sesli akorları uygular.

                4  Eserlerde dört sesli akorları uygular.
                5  Eşlikli eserleri uyum içinde çalar.

                6  Tonal eserlerde dağarcık oluşturur.

                7  Kemanda duruş  ve yay tekniklerini makamsal eserlerde uygular.
                8  Makamsal eserlerde dağarcık oluşturur.

                9  Kemanda duruş ve yay tekniklerini popüler eserlerde uygular.
               10 Popüler eserlerde dağarcık oluşturur.



            Not: Gözlenen her davranış için 10 puan verilir.


              184  5. ÜNİTE
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190