Page 185 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 185
Ölçme ve Değerlendirme
Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
1. Akor nedir? Açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
2. Üç veya dört sesli akor çalmanın önemi nedir?
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
3. Eşlikli eser çalmada teknolojinin müziğe etkileri nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
4. Yeni eserler öğrenerek dağarcığınızı geliştirmenin önemini açıklayınız.
…………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………….....................................................................................................
Aşağıda verilen karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak ölçme ve değerlendir-
me etkinliğini cevaplayınız.
KONTROL LİSTESİ
“Geliştirme ve Sergileme III” ünitesinde kazanılan becerileri değerlendirmek amacıyla aşa-
ğıdaki kontrol listesini öğretmeninizle doldurunuz. Kontrol listesindeki davranışlardan ger-
çekleştirilenler için Evet, gerçekleştirilemeyenler için Hayır sütununa (√) işaretini koyunuz.
SIRA GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
1 Kemanda duruş tekniklerini tonal eserlerde uygular.
2 Kemanda Klasik Dönem’in özelliklerini tonal eserlerde uygular.
3 Eserlerde üç sesli akorları uygular.
4 Eserlerde dört sesli akorları uygular.
5 Eşlikli eserleri uyum içinde çalar.
6 Tonal eserlerde dağarcık oluşturur.
7 Kemanda duruş ve yay tekniklerini makamsal eserlerde uygular.
8 Makamsal eserlerde dağarcık oluşturur.
9 Kemanda duruş ve yay tekniklerini popüler eserlerde uygular.
10 Popüler eserlerde dağarcık oluşturur.
Not: Gözlenen her davranış için 10 puan verilir.
184 5. ÜNİTE

