Page 55 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 55
Ölçme ve Değerlendirme
Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” harfini işaretleyiniz.
1. II. konumda parmak aralıkları tellere I. konuma göre daha geniş aralıklarla basar.
D Y
2. II. konumda dizi ve arpej çalışması yapılamaz.
D Y
Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.
3. Kemanda II. konum nedir? Örneklerle açıklayınız.
......................................................................................................................................................
4. I ve II. konum arasındaki farkları açıklayınız.
......................................................................................................................................................
Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
5. La telinde II. konumda mi notası hangi parmakla çalınır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
6. Re telinde II. konumda dördüncü parmak hangi notaya basar?
A) Fa B) La C) Mi D) Si E) Sol
Aşağıdaki karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak verilen ölçme ve değerlen-
dirme etkinliğini cevaplayınız.
KONTROL LİSTESİ
“Keman Çalmada Konumlar” ünitesinde kazanılan becerileri değerlendirmek amacıyla aşağıdaki
kontrol listesini öğretmeninizle doldurunuz. Kontrol listesindeki davranışlardan gerçekleştirilenler
için Evet, gerçekleştirilemeyenler için Hayır sütununa (√) işareti koyunuz.
SIRA GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
1 Kemanda II. konum kavramını açıklar.
2 Kemanda II. konumda tüm tellerde parmaklarını doğru seslere basar.
3 II. konumda kalarak diziler çalar.
4 II. konumda kalarak etütler çalar.
5 II. konumda kalarak eserler çalar.
6 I ve II. konum geçişli diziler çalar.
7 I ve II. konum geçişli etütler çalar.
8 I ve II. konum geçişli eserler çalar.
Not: Gözlenen her davranış için 10 puan verilir.
54 2. ÜNİTE

