Page 57 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMAN| 11
P. 57
Ü
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
Tonal ve makamsal müzikleri kemanla iyi düzeyde çalabilmek için ne tür çalışmalar yapıla-onal ve makamsal müzikleri kemanla iyi düzeyde çalabilmek için ne tür çalışmalar yapıla-
T
b
bilir? Fikirlerinizi sınıfta paylaşınız.ilir? Fikirlerinizi sınıfta paylaşınız.
3.1. La Majör Tonunda Dizi, Etüt ve Eserler
3.1.1 La Majör Dizisii
I. konumda, la majör dizisi iki oktav çalındığında dört teli (sol- re- la- mi) kapsar. Ses değiştirici
işaret olarak “fa diyez”, “do diyez” ve “sol diyez” alır. Çıkıcı olarak “sol” telinde 1. parmaktan, inici
olarak “mi” telinde 3. parmaktan başlar.
3.1.2 La Majör Dizisini Çalma
Kemanda dizileri çalmadan önce sol el farklı parmak durumları hatırlanmalı, la majör dizisinde
oluşacak sol el parmak durumu göz önünde bulundurularak çalmaya hazırlık yapılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Score
Aşağıda verilen I. konumda la majör diziyi solfejini yaptıktan sonra, I ve II. konum geçişli la majör
diziyi ise karekod uygulamasını kullanarak çalınız.
0 œ
# # ≥ ≤ ≥ 0 0 œ œ œ ˙ 3 œ œ œ œ 4 4
4
& # c œ œ œ ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ œ
˙ œ œ œ œ œ œ w
f
≥ ≤ ˙ 1
2
œ
# # # 1 1 2 1 4 1 œ œ œ œ œ œ 4 œ œ œ 1 4 1 1
1 4
& c œ œ œ œ ˙ œ œ ˙ œ œ œ œ
˙ œ œ œ œ w
f
3.1.3. La Majör Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama
La majör dizisini çalarken farklı yay tekniklerini uygulama, diziye hâkimiyeti artıracak ve sağ el
becerilerini geliştirecektir.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen la majör diziyi üzerinde belirtilen alternatif yay örneklerine uygun olarak çalınız.
# # 1 2 3
œ
& # c œ œ œ œ œ . . œ œ œ œ
œ
œ
˙ œ œ ˙ œ . œ . . . ˙ œ ÿ œ ÿ ÿ ÿ ÿ ÿ
Alternatif yay örnekleri
# # œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ
& # c œ œ œ ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ œ Ó
˙ œ œ œ œ œ œ ˙
56 4. ÜNİTE

