Page 44 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE | 11
P. 44
ÜNİTE 2
en iyi kemençe virtüözü kabul edilmiştir. Kemençenin yanında tambur, lavta, ud ve
viyolonsel de çalan Ferit Kam, saz icrası konusunda son derece hassas olup
bir sazın tavrına başka bir sazın tavrının karıştırılmaması gerektiği görüşündedir.
Mesut Cemil ve Vecihe Daryal ile oluşturdukları üçlünün uzun yıllar büyük bir titizlikle
ortaya koyduğu yorumlar klasik Türk mûsikisinin en anlamlı icralarıdır (Bkz. Görsel
2.3). Tambûrî Cemil’i yorumlamaktan beste yapmaya zaman bulamadığını söyleyen
sanatçı, “Bir nevcivandır âşûb-i candır” mısraıyla başlayan hicazkâr şarkının dışında
eser bestelememiş, radyoda solo ve koro programlarına kemençe ile katılırken diğer
taraftan sanatkâr adaylarına mûsiki tarihi, Türk edebiyatı, üslûp ve fonetik dersleri
vererek birçok sanatkârın yetişmesine katkıda bulunmuştur.
Mûsiki tarihine dair araştırmalarıyla da tanınan Ferit Kam bu çalışmalarına
1930’lu yıllarda başladı. Dârülelhan Mecmuası, Nota Mecmuası, Radyo Mecmuası,
Şadırvan, Hisar, Âhenk, Hafta, Türk Mûsikisi Dergisi, Türkiye Radyoları Program
Dergisi, Cumhuriyet, Ulus, Milliyet, Zafer, Barış, Adalet, Yeni Sabah, Karar, Akşam gibi
dergi ve gazetelerde yayımlanan makalelerinin büyük bir kısmı, Ankara Radyosundaki
İzahlı Klasik Türk Müziği programlarının kaynağını oluşturmuştur.
Görsel 2.8: Soldan sağa, Cevdet KOZANOĞLU, Ruşen KAM, Mesut CEMİL
https://islamansiklopedisi.org.tr/kam-rusen-ferit
adresinden alınarak düzenlenmiştir.
43

