Page 47 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 11
P. 47
PERFORMANS GÖREVI
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yöntemi
ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE Ortaöğretim • İcra etme (yorumlama) Dereceli Puanlama
Ünite Adı: Klasik Kemençede İcra 11. Sınıf • Araştırma yapma Anahtarı
Kazanım: Uşşak, hicaz ve karcığar makam- • Sahne ve performans becerisi
larında örnek eserler çalar. • Zaman yönetimi
• İş birliği
• Makam tanıma
• İletişim
Sevgili Öğrenciler,
2. ünitede öğreneceğiniz makamlara ait eserler bularak farklı enstrümanlarla bir grup oluşturarak bu eserleri sınıfta sununuz.
Çalışma sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar
• Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar.
• Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat eder.
• Çalışmanızı en geç mayıs ayının son haftasına kadar sununuz.
• Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
• Çalışmalar esnasında işbirliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
• Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, onlara karşı kırıcı olmaz.
• Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her zaman adalet,
doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
Çalışma; “içerik (uşşak, hicaz ve karcığar makamında örnek eserler çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi top-
layıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu
verilen sürede tamamlama) sahne ve performans becerisi (sahne ve oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama,
belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)” açısından değerlendirilecektir.
DERECELI PUANLAMA ANAHTARI
Adı-Soyadı : Numarası:
Ölçütler Başlangıç Düzeyinde Kabul Edilebilir Oldukça Başarılı Görüşler
Başarı Puanı
(1 puan) (2 puan) (3 puan) ve Öneriler
İçerik Belirlenen eserleri düşük Belirlenen eserleri orta Belirlenen eserleri ileri
düzeyde çaldı. düzeyde çaldı. düzeyde çaldı.
Araştırma Öğrenci; bilgilerin çok azına Öğrenci bilgilerin ço- Öğrenci bilgilerin tama-
Süreci kendi çabasıyla ulaşmış, bu ğuna kendi çabasıyla mına kendi çabasıyla
bilgilerin çok azını toplayıp ulaşmış, bu bilgilerin ulaşmış, bu bilgilerin
bir araya getirmiştir. çoğunu toplayıp bir tamamını toplamış ve
araya getirmiştir. bir araya getirmiştir.
Sunu Çalışma; karmaşık bir Çalışma; genellikle yalın Çalışmanın tümü yalın
Becerisi anlatımla sunuldu, çok az ve düzgün bir anlatımla ve düzgün bir anlatımla
anlaşıldı, az ilgi çekti. sunuldu, büyük oranda sunuldu, anlaşıldı ve
anlaşıldı, genel olarak çalışma çok ilgi çekti.
ilgi çekti.
Zamanı Sunu 3-4 gün geç gerçek- Sunu 1-2 gün geç ger- Sunu gününde gerçek-
Kullanma leşti. çekleşti. leşti.
Sahne ve Performans esnasında bir Performans esnasında Performans esnasında
Performans eserde uyum sağladı. birkaç eserde uyum tüm eserlerde uyum
Becerisi sağladı. sağladı.
45