Page 47 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 11
P. 47

PERFORMANS GÖREVI

             İçerik Düzeyi                      Sınıf Düzeyi  Beklenen Performans            Puanlama Yöntemi

             ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE       Ortaöğretim    • İcra etme (yorumlama)       Dereceli Puanlama
             Ünite Adı: Klasik Kemençede İcra   11. Sınıf      • Araştırma yapma             Anahtarı
             Kazanım: Uşşak, hicaz ve karcığar makam-          • Sahne ve performans becerisi
             larında örnek eserler çalar.                      • Zaman yönetimi
                                                               • İş birliği
                                                               • Makam tanıma
                                                               • İletişim
             Sevgili Öğrenciler,
              2. ünitede öğreneceğiniz makamlara ait eserler bularak farklı enstrümanlarla bir grup oluşturarak bu eserleri sınıfta sununuz.
             Çalışma sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar
               •  Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar.
               •  Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat eder.
               •  Çalışmanızı en geç mayıs ayının son haftasına kadar sununuz.
               •  Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
               •  Çalışmalar esnasında işbirliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
               •  Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, onlara karşı kırıcı olmaz.
               •  Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her zaman adalet,
                 doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
             Çalışmanın Değerlendirilmesi
             Çalışma; “içerik (uşşak, hicaz ve karcığar makamında örnek eserler çalma),  araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi top-
             layıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu
             verilen sürede tamamlama) sahne ve performans becerisi (sahne ve oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama,
             belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)” açısından değerlendirilecektir.
                                                DERECELI PUANLAMA ANAHTARI
            Adı-Soyadı :                                                                     Numarası:
             Ölçütler    Başlangıç Düzeyinde            Kabul Edilebilir              Oldukça Başarılı            Görüşler
                                                                                              Başarı Puanı
                         (1 puan)                 (2 puan)             (3 puan)                  ve Öneriler



             İçerik      Belirlenen eserleri düşük   Belirlenen eserleri orta    Belirlenen eserleri ileri
                         düzeyde çaldı.           düzeyde çaldı.       düzeyde çaldı.


             Araştırma   Öğrenci; bilgilerin çok azına  Öğrenci bilgilerin ço-  Öğrenci bilgilerin tama-
             Süreci      kendi çabasıyla ulaşmış, bu  ğuna kendi çabasıyla   mına kendi çabasıyla
                         bilgilerin çok azını toplayıp   ulaşmış, bu bilgilerin   ulaşmış, bu bilgilerin
                         bir araya getirmiştir.   çoğunu toplayıp bir   tamamını  toplamış ve
                                                  araya getirmiştir.   bir araya getirmiştir.
             Sunu          Çalışma; karmaşık bir   Çalışma; genellikle yalın  Çalışmanın tümü yalın
             Becerisi    anlatımla sunuldu, çok az   ve düzgün bir anlatımla   ve düzgün bir anlatımla
                         anlaşıldı, az ilgi çekti.  sunuldu, büyük oranda   sunuldu, anlaşıldı ve
                                                  anlaşıldı, genel olarak   çalışma çok ilgi çekti.
                                                  ilgi çekti.
             Zamanı      Sunu 3-4 gün geç gerçek-  Sunu 1-2 gün geç ger-  Sunu gününde gerçek-
             Kullanma    leşti.                   çekleşti.            leşti.

             Sahne ve    Performans esnasında bir   Performans esnasında   Performans esnasında
             Performans   eserde uyum sağladı.    birkaç eserde uyum   tüm eserlerde uyum
             Becerisi                             sağladı.             sağladı.



                                                                                                               45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52