Page 130 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM ) 11
P. 130
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1. Aşağıdakilerden hangisi Türk müziğinde dizi meydana getirmeye yarayan özel beşlilerden
değildir?
A) Hicaz beşlisi B) Buselik beşlisi C) Kürdi beşlisi D) Uşşak beşlisi E) Hüseyni beşlisi
2. “Bir tam dörtlünün tiz yönüne bir tam beşli veya bir tam beşlinin tiz yönüne bir tam dörtlünün ek-
lenmesiyle meydana gelen makamlardır.” Bu tanıma göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Beşli makamlar B) Basit makamlar C) Birleştirilmiş makamlar
D) Şed makamlar E) Göçürülmüş makamlar
3. Bir dizide belirli ses veya sesleri güçlendirerek oluşturulan ezgi veya ezgileri durak perdesinde
“karar sesi” bitirme sonucu oluşan duyguya ne denir?
A) Makam B) Durak C) Karar sesi D) Güçlü E) Donanım
4. Aşağıdakilerden hangisi basit makamlardandır?
A) Sultaniyegâh makamı B) Nihavend makamı C) Buselik makamı
D) Segâh makamı E) Hicazkâr makamı
5. TKST aralıklarından oluşan beşli aralık aşağıdakilerden hangisidir ?
A) Hüseyni beşlisi B) Çargâh beşli C) Buselik beşlisi D) Kürdi beşlisi E) Rast beşlisi
6. Hicaz dörtlüsü aşağıdakilerden hangisidir?
A) KST B) TKS C) SAS D) TBT E) BTT
7. Aşağıdakilerden hangisi makam dizisini oluşturan önemli seslerden değildir?
A) Güçlü B) Durak C) Yeden D) Beşli E) Tiz durak
8. Tampere sistem denilen Batı müziği ses sistemi, birbirine eşit kaç parçadan oluşur?
A) 11 B) 12 C) 13 D) 18 E) 19
9. Geleneksel sanat müziği için segâh makamı donanımımda yer alan segâh si Dik hisar mi
eviç fa geleneksel Türk halk müziğinde donanımında nasıl gösterilir?
A) si B ) mi C ) fa D ) si E ) si 2
10. Aşağıdaki şekilde görülen dörtlü aralığın sembolleri aşağıdakilerden hangisidir ?
&
A) TTB B) KST C) TBT D) KST E) BTT
128