Page 77 - TSM KORO 11 TSM
P. 77
Ölçme ve Değerlendirme
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
‘‘Türk Sanat Müziği Makamlarında Eser Uygulamaları’’ ünitesini değerlendirmek için aşağıda listelenen
ölçütlerin öğrenci tarafından gerçekleştirilme düzeylerini, ifadenin karşısında bulunan yere kontrol işareti
( ) koyarak belirleyiniz.
Öğrencinin Adı Soyadı :
Sınıfı :
Numarası :
DERECELER
ÖLÇÜTLER
Çok İyi İyi Orta Geliştirilebilir Zayıf
5 4 3 2 1
Eseri seslendirmek için hazır-
lık çalışmalarını yaptı (vücut
1.
esnetme, nefes ve ses açma
egzersizleri).
Şarkı söylemeye uygun biçim-
2.
de durdu, oturdu.
Dinlediği ilahi veya eserin
makamını doğru tespit etti
3. (Nihavent, hicaz, hicaz-uzzal,
hicaz-hümayun, hicaz-zirgü-
le, karcığar).
Verilen eserin nefes yerlerini
4.
tespit etti.
5. Verilen eserin solfejini doğru
yaptı.
Verilen eserin sözlerini doğru
6.
okudu.
Verilen eseri nüanslarına uy-
7. gun ve temiz biçimde seslen-
dirdi.
ÖLÇEK PUANI
Tablo Puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir kriter
için 5 puandır.
100’lük sisteme çevirmek için formül:(Tablo Puanı X 100) / Alınabilecek en yüksek toplam Puan = Puan
Değerlendirme: Bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde de-
mektir. 69 veya altı puan almışsanız konuyla ilgili önceki öğrenmeleri tekrar ediniz.
76 TÜRK SANAT MÜZİĞİ MAKAMLARINDA 77
ESER UYGULAMALARI