Page 79 - TSM KORO 11 TSM
P. 79
3.1. TESPİT EDİLEN REPERTUVAR ÇALIŞMASITESPİT EDİLEN REPERTUVAR ÇALIŞMASI
Neler Öğreneceksiniz?
Bu ünite içerisinde; nihavent, hicaz, hicaz uzzal, hicaz hümayun, hicaz zirgüle ve karcığar makamla-
rında örnek olarak verilen sözlü eser ve ilahilerin makamsal analizlerini, solfejini yapmayı, solo olarak icra
etmeyi, bestecilerini-güftecilerini ve eser içerisindeki nüansların önemini öğreneceğiz.
Hazırlık Çalışması
Repertuvar için tespit edilen eserleri inceleyiniz.
Dikkat Çekme
Her koro çalışmasından önce bedensel gevşeme, artikülasyon ve ses açma çalışmaları yapılmalıdır.
Dikkat Çekme
Toplu söyleme sırasında, eserlerin başka perdelerde transpoze edilmesi yararlı olacaktır.
Araştırınız
1. Repertuvar için tespit edilen eserlerin besteci ve güftecileri hakkında araştırma yapınız.
2. Repertuvar için tespit edilen eserleri; müzikal anlatım terimleri, usul (ritmik), makam geçkisi,
asma kararlar ve form yapısına dikkat ederek inceleyiniz.
Emin Ongan (1906-1985)
Henüz 12 yaşındayken ağabeyi Nedim’in kemanıyla müzik ha-
yatı başladı. İlk müzik derslerini o zamanki adı ‘‘Darül Feyzı Mu-
siki Cemiyeti” olan Üsküdar Musiki Cemiyetindeki Mızıkalı Celal
Bey’den aldı. 1945’te İstanbul Belediye Konservatuvarı icra he-
yetinde, koro şefi ve keman sanatçısı olarak çalıştı. Saz sanatçısı
olarak uzun yıllar İstanbul Radyosunda görev yaptı.
Emin Ongan’ın hayatının büyük kısmı, bugün onun ismini almış
olan “Üsküdar Musiki Cemiyetinde’’ geçmiştir.
78 REPERTUVAR ÇALIŞMASI REPERTUVAR ÇALIŞMASII 79