Page 13 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI (TSM) 11
P. 13

1. MAKAMLAR









                  Önceki sınıflarda Türk müziği teorisine giriş yapılmış, makamların oluşumu üzerinde
               durulmuştu. Basit, göçürülmüş (şed) ve bileşik (mürekkep) olmak üzere üç tür makam
               vardır.  Basit  makamlardan  çargâh,  buselik,  kürdi,  rast,  uşşak,  hüseyni  ve  muhayyer
               makamları; çargâh makamının şedleri olan acemaşiran ve mahur makamları öğrenilmişti.
               Bu sınıfta ise basit makamlardan hicaz, hicaz hümayun, hicaz uzzal, zirgüleli hicaz ve
               karcığar  makamları;  şed  makamlardan  ise  nihavent,  hicazkâr  ve  suzinak  makamları
               öğrenilecektir.
                  NOT:  Makamların  özelliklerini  yansıtan  peşrevler  çoğunlukla  10  zamanlıdan  büyük
               usullerle bestelenmiştir. Kitapta 10 zamanlıdan daha büyük usul öğrenilmediği için peş-
               revler 4 zamanlı sofyan usulünde verilmiştir.


































                                                           12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18