Page 13 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI (TSM) 11
P. 13
1. MAKAMLAR
Önceki sınıflarda Türk müziği teorisine giriş yapılmış, makamların oluşumu üzerinde
durulmuştu. Basit, göçürülmüş (şed) ve bileşik (mürekkep) olmak üzere üç tür makam
vardır. Basit makamlardan çargâh, buselik, kürdi, rast, uşşak, hüseyni ve muhayyer
makamları; çargâh makamının şedleri olan acemaşiran ve mahur makamları öğrenilmişti.
Bu sınıfta ise basit makamlardan hicaz, hicaz hümayun, hicaz uzzal, zirgüleli hicaz ve
karcığar makamları; şed makamlardan ise nihavent, hicazkâr ve suzinak makamları
öğrenilecektir.
NOT: Makamların özelliklerini yansıtan peşrevler çoğunlukla 10 zamanlıdan büyük
usullerle bestelenmiştir. Kitapta 10 zamanlıdan daha büyük usul öğrenilmediği için peş-
revler 4 zamanlı sofyan usulünde verilmiştir.
12