Page 227 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 11
P. 227
CEVAP ANAHTARI
CEVAP ANAHTARI 1. ÜNİTE
1) A 2) C 3) D 4) 5 5) B 6) E
7) Süsleme çeşitleri eserlere çeşitlilik, zarafet, canlılık kazandırır.
8) Vibrato seslere özel efekt vererek eserlere müzikalite kazandırır.
9) Diğer süsleme çeşitlerindeki gibi eserlere çeşitlilik, zarafet, canlılık kazandırır.
2. ÜNİTE
1) Viyolada III. pozisyon; sol elimiz I. pozisyon konumundayken üçüncü parmağımızın bastığı
notaya, birinci parmağımızı basarak oluşturulan konumdur.
2) C 3) C 4) A 5) B 6) C 7) E 8) B
3. ÜNİTE
1) Gabrieli, Monteverdi, Frescobaldi, Carissimi gibi besteciler Erken Barok’ta, Alessandro Scarlatti,
Bach, Haendel, Telemann ve çağdaşları ise Geç Barok’ta sınıflandırılır.
2) Suit, sonat, konçerto, konçerto grosso, fugue, aria, recitatif.
3) Armoni tekniğinin mükemmele ulaştığı, majör ve minör tonalitelerin kullanıldığı, kantata, opera
ve senfoni orkestralarının ortaya çıktığı dönemdir.
4) Halk danslarının sıralanmasıyla suit, sonat, konçerto, konçerto grosso, fugue, aria, recitatif gibi
formlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmenin sonucu olarak yaylı çalgıların yapımı da en yüksek nok-
tasına ulaşmış Amati ve Stradivarius gibi üstün yetenekli yapımcılar yetişmiştir.
5) B
4. ÜNİTE
1) Si bemol, Mi bemol, La bemol.
2) Do minör dizisinin doğal hâli mi bemol majör dizisi ile aynı değiştirici işaretleri alır.
3) Durak perdesi “la”, yardımcı durağı 4. basamaktaki “re” perdesidir.
4) A 5) D 6) A 7) C 8) A
5. ÜNİTE
1) Kişinin entonasyonu, müzikalitesi ve nitelikli ses üretme becerisi artar.
2) Eşlikli viyola çalma, doğru entonasyonla çalma becerisine katkı sağlar.
3) C 4) A
6. ÜNİTE
1) D 2) Y 3) D 4) Gazel 5) Arya 6) Süit 7) A 8) D
9) Pop, Caz, Tango
226