Page 91 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 11
P. 91
4.
Ünite
DIZI - MAKAMLAR VE ILGILI DAGARCIK III
34
4 ≤ œ ≥ 4 2 3
B œ # . œ œ œ œ # œ # œ œ œ œ # œ . œ
- b œ œ œ œ œ œ œ œ œ
.
.
.
38
0 œ 4
B b œ œ œ œ # . œ œ œ œ # œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ ‰
42 ≥ 0 2
B . œ œ # œ œ # œ . œ
. b . œ œ œ œ œ œ
. œ œ œ œ œ œ œ œ
46 ≥ 1. 2.
0
B b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ . . . œ œ œ .
! Bilgi
Sultan Abdülaziz (1830-1876)
Batı müziğinin yanı sıra alaturka müzikle de ilgilendi. Bu özelliğiyle diğer padişahlardan öne çıkar. Piyano,
ney ve lavta çalan padişahın Hicaz Sirto, Şevkefza Şarkı “Ey Nevbahar-i Hüsn-i Ân” ve Muhayyer Şarkı “Bi
Huzurum Nâle-i Mürg-i Dil-i Divaneden” olmak üzere üç adet makam müziği mevcuttur.
Sultan Abdülaziz Batı müziği besteleri de yapmıştır. Bunlardan en bilineni “Valse Davet” adlı eseridir.
Ünal, F. Cengiz Yıldız, Kevser Tuğyan’ın “Bestekâr Osmanlı Padişahları ve Dönemlerinin Mûsıkî Anlayışı” adlı yüksek
lisans tezinden kısaltılarak alınmıştır.
90