Page 48 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 12
P. 48
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Adı- Soyadı
Sınıfı
Numarası
YÖNERGE: Aşağıdaki tablo, öğrencinizi değerlendirmeniz için hazırlanmıştır. Öğrencinizin
“Azeri Üslubu (Tavrı)” ünitesindeki bilgi ve becerisini en doğru şekilde ifade eden seçeneğin
altına ( X ) işareti koyunuz.
GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR Çok iyi İyi Orta Kabul edilebilir Çok zayıf
5 4 3 2 1
Azeri üslubunun tezene vuruşunu bağlama üzerinde
1 gösterir.
Azeri üslubunun tezene vuruşunu porte üzerinde yazabilir. (Bu
2 değerlendirmeyi yaparken öğrenciden porte üzerinde yazmasını
isteyiniz ve kontrol ediniz.
3 Sol/sağ el bütün parmaklarını doğru kullanır.
Azeri üslubunda oluşan değişik tartımların tezene
vuruşlarını porte üzerinde gösterir ve bağlamasıyla çalar.
4 (Bu değerlendirmeyi yaparken öğrenciden porte üzerinde
yazmasını isteyiniz ve kontrol ediniz.)
5 Tezene, tartım ve bağlama çalış biçimlerinin yörelere göre
değişiklik gösterdiğini bilir ve bağlamada uygular.
6 Verilen alıştırmaları deşifre eder ve bağlamasıyla çalar.
Bağlamanın üst ve alt tel grubundaki perde yerlerini
7 alıştırma ve etütlerde uygular.
8 Azeri üslubu örnek alıştırmaları yöre tavrına uygun tezene
vuruşu ile çalar, ezgiler yazar.
Azeri üslubu halk ezgilerini, egzersiz ve etütleri kazandırılmak
9 istenen (yöresel üslup/tavır) amaca uygun çalar.
Bağlama icrası sırasında sağ ve sol el koordinasyonu Azeri tavrına
10 uygun ve doğrudur.
TOPLAM
Eğer bu ölçekten 100 üzerinden 70 aldıysanız bu öğrenme için başarınız
DEĞERLENDİRME yeterli düzeyde demektir. 69 veya altı puan almışsanız ilgili önceki
öğrenmeleri tekrar ediniz.
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 50, en düşük puan 10’dur.
PUANLAMA
ANAHTARI Hesaplama: (Alınan Not)= (Öğrencinin Aldığı Puan) X 100 ÷ (Alınabilecek
En Yüksek Puan) şeklinde yapılır. Örnek: (Alınan not) = 40 x 100 ÷ 50 = 80
46