Page 294 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 294

Kontrol Listesi                          ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME


      Bu form, seçilen eserlerin seslendirilmesinde performansınızı değerlendirmek amacı ile
 hazırlanmıştır. Her bir ölçütü okuyarak Evet ya da Hayır seçeneklerine (x) işareti koyunuz.
            A)  Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.

 ÖLÇÜTLER  EVET  HAYIR  1.  Türkiye’de çağdaş Klasik Türk Müziği, …………………….................... Dönem’de görülmeye başlan-
                mıştır.


 Eserlerde partimi bireysel olarak çalabildim.  2.  Osmanlı Dönemi’nde …………………….., ilk kez çok sesli beste yapan padişah olarak bilinir.
 Eserlerde partimi grubumla çalabildim.   3.  Darülelhan, Cumhuriyet ile birlikte .......................... yılında konservatuvara dönüştürülmüştür.


 Eseri orkestraya uyum sağlayarak çalabildim.  4.  Batı tekniğinin Türkiye’de uygulandığı ilk eğitim kurumu …………………………………..dur.
 Verilen eserleri form özelliğine göre çalabildim.  5.  Sanat müziğinin geleneksel teknik özelliklerini ve çalgılarını .......................  ...................  ...................
                bestelerinde kullanmıştır.
 Verilen eserleri hız ve nüans terimlerine uygun çalabildim.
            6.  Aşağıdaki eserlerin hangi bestecilere ait olduğunu tespit ederek eşleştiriniz.
 Eserleri dönem özelliklerine uygun çalabildim.
                A) Köçekçe                      (.....) Hasan Ferit Alnar
 Çağdaş klasik Türk müziği bestecilerinden örnek eser çalabildim.     B) Kanun Konçertosu      (.....) Ulvi Cemal Erkin
                C) Yunus Emre Oratoryosu        (.....) Cemal Reşit Rey
                Ç) Çiftetelli                   (.....) Ahmet Adnan Saygun
                D) Sultan Cem operası           (.....) Necil Kazım Akses

 ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ  B)  Aşağıda verilen ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek yanlış olduğunu düşündü-
                ğünüz ifadelerin doğrusunu/yanlış olma sebebini noktalı yerlere yazınız.
 1.   Bu çalışmada neler öğrendim?
            7.  Süit; aynı tonda/makamda, değişik karakterdeki dans türlerinin art arda sıralanmasıyla oluşan çalgısal
                bir formdur. (Doğru/Yanlış)

                ………………………………………………………………………………………………………...................

            8.  Ahmet Adnan Saygun, 1934’te Muzıka-i Hümayun’u yönetmiştir. (Doğru/Yanlış)
 2.   Bu çalışmalarda nerelerde zorlandım?
                ………………………………………………………………………………………………………...................

            9.  17.yüzyıl başlarından itibaren opera ve bale, Türklerin ilgisini çekmiş ve bu dönemden itibaren birçok
                opera ve operet bestelenmiştir. (Doğru/Yanlış)


                ………………………………………………………………………………………………………...................
            10. Türk eserleri, Batı tarzında armonize edilerek tek sesli olarak seslendirilmiştir. (Doğru/Yanlış)


                ………………………………………………………………………………………………………...................
 Not: Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz.
 Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz.   11.  Kanun gibi geleneksel bir çalgı, ilk kez Alnar’ın konçertosu ile yaylı çalgılar orkestrasında solist olarak
                yer almıştır. (Doğru/Yanlış)

                ………………………………………………………………………………………………………....................

 Sevgi insanı birliğe, bencillik de yalnızlığa götürür.  12. Hasan Ferit Alnar makamsal Türk müziği ve tasavvuf felsefesinden etkilenmiştir. (Doğru/Yanlış)

                      JOHANN SCHILLER     ………………………………………………………………………………………………………....................




 292                                                                                                    293
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299