Page 304 - ÇALGI TOPLULUKLARI (BATI MÜZİĞİ) 12
P. 304
1.
Verilen eserde kendi partinizi önce bireysel olarak sonra grup çalışması yapa-
rak seslendiriniz. Bu çalışma sırasında arkadaşlarınızla yardımlaşarak birbirinize
saygılı davranmaya özen gösteriniz.
6.3. GÜNCEL-POPÜLER TÜRDE EKMEK
ORKESTRA ESERLERİ Yaylı Orkestrası ve Tenor İçin
SESLENDİRME
Allegro con brio Cahit ŞAHER
α 3
α
Tenor % α 3 ∑ ∑ ∑ ∑
HAZIRLIK SORULARI
1. Popüler müziğin kısa ömürlü olmasının nedenleri nelerdir? œ
α 3
α
2. Mekanik seslerin müzikte kullanılmasının olumlu ya da Keman I % α 3 ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ − œ œ œ œ − œ œ œ Œ
œ
olumsuz etkileri nelerdir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
− − −
− − −
− − −
− − −
Ε
α 3
α
Keman II % α 3 ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ
− − −
− − −
− − −
− − −
− − −
− − −
− − −
− − −
Ε œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
− − −
− − −
α 3 œ œ œ œ œ œ − − − − − −
Viyola Α α α 3 ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ ‰ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ
− − −
− − −
− − −
− − −
6.3.1. GÜNCEL-POPÜLER TÜRDE ORKESTRA ESERLERİ Ε
> α 3 œ − œ − œ −
Çello α α 3 Œ œ Œ Œ Œ Œ œ Œ œ Œ Œ
− œ − − œ −
Okuma Ε −
Metni
> α 3 œ − Œ Œ œ − Œ œ − Œ œ − Œ Œ Œ Œ
Kontrbas α α 3 œ œ œ
YAŞASIN ORKESTRA DERSİ − − − œ −
Ε
Sınıfça hatta bazen tüm okul bir arada olduğumuz, en sevdiğimiz ders saati nihayet geldi. Yaşasın 5
orkestra dersi! Orkestra dersleri hem bir çalgıyı tüm yönleriyle kavrayabilmek ve bedenimizi bu çalgıyla Ten. α α ∑ ∑ ∑ ∑
bütünleştirebilmek için hem de iyi bir çalma düzeyine ulaşabilmek için bizim açımızdan çok önemli bir ders. % α
Dolayısıyla çalgı dersi denilince bu dersin doğası gereği tek başına ve iyi odaklanarak çalışma süreci ak-
lımıza gelir. Ve bu süreç sadece ders programı ile sınırlı olmamakla birlikte fırsat bulduğumuz her zaman 5 3 3
α
çalışma anlamını taşımaktadır. İşte bu zorlu sürecin ürünlerinin alındığı, sınıf arkadaşlarımızla bir arada Kmn. I % α œ œ − œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ œ œ ι ‰
α
œ
hem eğlendiğimiz hem öğrendiğimiz hem de birlikte müzik yapma fırsatını yakaladığımız ders olan orkestra − œ œ − œ
dersinin ise bizdeki yeri ayrıdır. Bugünkü orkestra dersi, bizim için her zamankinden daha heyecan vericiy-
di. Çünkü öğretmenimiz bu ders güncel-popüler eserleri inceleyip seslendireceğimizi söylemişti. Bugüne α œ œ œ
α
kadar sanatsal ve geleneksel müzik türlerine ait çeşitli eserleri inceledik ve seslendirdik. Ancak toplumun Kmn. II % α ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ
daha geniş kesimleri tarafından kolayca benimsenmiş ve yaygınlaşmış bir tür olan güncel-popüler müzik- œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ œ œ
− − −
− − −
− − −
− − −
leri incelemek, anlamak, seslendirmek farklı bir deneyim olacaktı bizler için. Aralarında en iyi film ve en iyi
− − −
− − −
film müziği kategorileri olmak üzere 7 dalda Oscar alan “Schindler’s List” (Şidler’in Listesi) filminin müziğini α œ œ œ œ œ œ − − − œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
− − −
− − −
− − −
− − −
− − −
seslendirecektik. Bu film ve pek çok film müziğine imzasını atan besteci John Williams’ın günümüzün en Vyl. Α α α ‰ ‰ ‰ œ œ œ ‰ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ
önemli bestecilerinden biri olduğunu öğrendik.
Öğretmenimizin anlattıkları arasında hepimizi etkileyen ve sonrasında üzerine konuştuğumuz bir konu
vardı: “Müzik türleri arasında ayrım gözetmemek gerekir. Gerek sanatsal gerek geleneksel gerekse gün- > α œ − œ − − − − − − −
cel-popüler müzik türleri toplumsal ve bireysel ihtiyaçların sonucunda ortaya çıkmıştır ve insan yaşamında Çel. α α Œ œ − Œ œ œ − Œ œ Œ œ − Œ ‰ œ œ œ ‰ œ œ œ
her birinin ayrı yeri vardır”. Söylediği ünlü özdeyiş ise hepimizin hafızasına kazınmıştı: “Şu ya da bu tür − −
müzik yoktur, iyi müzik vardır”.
> α œ − Œ Œ œ − Œ Œ Œ œ − Œ Œ
Dr. Yıldız MUTLU YILDIZ Kb. α α œ − œ œ − œ œ − œ −
Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü − −
302 303