Page 143 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 143

PERFORMANS GÖREVİ

                                                                          ÇALGI TOPLULUKLARI (TSM)
                                 İçerik Düzeyi                 Ünite Adı: Çeşitli Makamlarda Eser İcraları
                                                               Kazanım: Eseri topluluğun bir üyesi olarak çalar.


                          Sınıf Düzeyi              Beklenen Performans             Puanlama Yöntemi

                          Ortaöğretim                 Araştırma Yapma               Dereceli Puanlama
                           12. Sınıf                   Sunum Becerisi                    Anahtarı

                Sevgili Öğrenciler: Hicaz makamında kendi seviyenize göre belirlediğiniz bir eseri, grup oluşturarak
                sınıfta sunmanızı istiyorum.

                                   Çalışmanı yaparken aşağıdaki noktalara dikkat etmelisin
                •  Çalışman için Genel Ağ, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsin.
                •  Çalışmanı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsin.
                •  Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığını belirtmelisin.
                •  Bu çalışmayı aldıktan en geç 30 gün sonra teslim etmek zorundasın.

                                                Çalışmanın Değerlendirilmesi
                   Çalışma “içerik (hicaz makamındaki eseri çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, toplama ve bir
                araya getirme), ilgi çekicilik (merak ve ilgi uyandırma), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde
                sunumu gerçekleştirme), zaman kullanımı (sunuyu verilen sürede tamamlama)” açısından değerlendi-
                rilecektir.
                                         DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

                 Adı, Soyadı, Sınıfı, Numarası

                                                                                          Öğrenci    Görüş
                                Başlangıç           Kabul Edilir     Oldukça Başarılı Bir
                 Ölçütler                                                                  Başarı     ve
                            Düzeyinde 1 Puan      Düzeyde 2 Puan      Düzeyde 3 Puan       Puanı    Öneriler


                               Hicaz makamında     Hicaz makamında      Hicaz makamında
                  İçerik    belirlediği bir eseri düşük   belirlediği bir eseri orta   belirlediği bir eseri ileri
                 Düzeyi         düzeyde çaldı.      düzeyde çaldı.        düzeyde çaldı.


                            Bilgilerin çok azına kendi  Bilgilerin çoğuna kendi  Bilgilerin tamamına kendi
                Araştırma  çabasıyla ulaşmış, toplamış çabasıyla ulaşmış, toplamış  çabasıyla ulaşmış, toplamış
                  süreci     ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.  ve bir araya getirmiştir.



                  Sunu       Çalışma karmaşık bir  Çalışma genellikle yalın ve  Çalışmanın tümü yalın ve
                                                                       düzgün sunuldu tümü
                 Becerisi   anlatımla sunuldu çok az  düzgün sunuldu çoğu
                             anlaşıldı ve az ilgi çekti.  anlaşıldı ve biraz ilgi çekti.  anlaşıldı ve çok ilgi çekti.

                                Sunu 3-4 gün        Sunu 1-2 gün           Sunu tam
                 Zamanı            geç                  geç                gününde
                Kullanma
                                 gerçekleşti.        gerçekleşti.         gerçekleşti.

                  Öğretmenin Geri Bildirimi

                  Değerlendirme: Bir öğrencinin alacağı toplam puan 12’dir. Her bir öğrencinin puanı 100 üzerinden
               hesaplanarak bulunur.


          142
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148