Page 147 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12 (ORTAK)
P. 147
SÖZLÜK
kürdilihicazkâr : Klasik Türk müziğinde, rast perdesinde bir makam.
L
longa : Türk müziğinde yörük oyun havası.
M
makam : Klasik Türk müziğinde bir müzik parçası veya şarkının işleniş biçimi.
N
nakış : Beste ve semainin, dört yerine iki haneli olanı.
neva : Klasik Türk müziğinde bir makam adı ve yegâhtan bir oktav tiz olan re perdesi.
nim : Yarım.
O
oktav : Sekizli aralık.
P
peşrev : Klasik Türk müziğinde faslın giriş taksiminden sonra, şarkıdan önce çalınan parça.
R
rast : Klasik Türk müziğinde bir makam.
S
saba : Klasik Türk müziğinde bir bileşik makam.
saz semaisi : Saz eserleri sıralamasında peşrevden sonra gelen en büyük form.
segâh : Klasik Türk müziğinde si perdesi ve bu perdedeki makam.
senyö : İşarete dönüş. İkinci işaretin görüldüğü yerden birinci işaretin bulunduğu yere dö-
nüleceğinin ifadesi.
seyir : Dizide makam meydana getirecek şekilde gezinmesi.
sirto : Türk müziğinde genellikle neşeli ve hareketli nağmeler içeren bir tür oyun havası.
T
taksim : Klasik Türk müziğinde faslın başında ve ortasında çalgıcının doğaçlama yöntemiyle
yaptığı müzik.
tasavvuf müziği : Türk müziğinin dinî ve din dışı bölümlerinden dinî bölümünün önemli bir kolu.
teslim : Saz eserlerinin her hanesinin sonunda tekrarlanan bölüm.
U
usul : Klasik Türk müziğinde tempo. Çeşitli zaman ve kuvvetteki vuruşların
sıralanmasından oluşan, kalıplaşmış sayı veya vuruş grupları.
146