Page 127 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12
P. 127

Usulü: Aksak semai
                        1. HANE
             3
                       TESLİM
             5
                                                           1.
             7
              2.
             9
                                                                                                   SON
                      2. HANE
            10
            12
                      3. HANE                 HÜZZAM SAZ SEMAİSİ                      3  3  Beste: Refik Fersan
            14
                                                                                    TRANPOZE (AKTARIM)
                                                                                 3        3
            16
                 Usulü: Yürük semai
                        4. HANE
            18







            21          3             3


                                                                  3                              3



            24                                                       3                      3








                     DERS IÇI UYGULAMA


             Üçer kişilik gruplar oluşturarak Kürdili-hicazkâr, muhayyer-kürdî ve segâh makamlarından birer eseri 1, 4 ve 5 ses aşağı
             transpoze ediniz. Yaptığınız transpozeleri kontrol ederek eksiklikler olduğunda birlikte gideriniz.




                   OKUMA METNI
                  OKUMA METNI

               Aşağıda verilen metni okuyarak Refik Fersan'ın çalışmaları hakkında bilgi edininiz.






                   REFIK FERSAN (1893-1965)
                   Son devrin en ünlü mûsikişinasları arasında yer alan Refik Fersan icracılığı, bestekârlığı ve hocalığı ile
                   tanınmıştır. Önceleri bir süre ud çalmaya çalıştıysa da daha sonra tambura döndü. On iki yaşında iken
                   Tanbûrî Cemil Bey’den almaya başladığı tambur derslerine 1913 yılına kadar devam etti. Bu arada Leon
                   Hancıyan’dan Hamparsum notasını öğrendi, usul ve nazariyat dersleri aldı. Beste denemelerine Mısır’da
                   iken başlamışsa da esas çalışmalarına 1920’den sonra ağırlık vermiştir. Bestelediği ilk sözlü eser güftesi
                   Fuzûlî’ye ait, “Beni candan usandırdı cefâdan yâr usanmaz mı?” mısrası ile başlayan kürdîli-hicazkâr şarkı
                   (1909), ilk saz eseri de fahte usulündeki şehnaz-bûselik peşrevidir.



                                                                                 Genel ağdan alınmıştır.







                                                           2                                          125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132