Page 127 - ÇALGI TOPLULUKLARI TSM 12
P. 127
Usulü: Aksak semai
1. HANE
3
TESLİM
5
1.
7
2.
9
SON
2. HANE
10
12
3. HANE HÜZZAM SAZ SEMAİSİ 3 3 Beste: Refik Fersan
14
TRANPOZE (AKTARIM)
3 3
16
Usulü: Yürük semai
4. HANE
18
21 3 3
3 3
24 3 3
DERS IÇI UYGULAMA
Üçer kişilik gruplar oluşturarak Kürdili-hicazkâr, muhayyer-kürdî ve segâh makamlarından birer eseri 1, 4 ve 5 ses aşağı
transpoze ediniz. Yaptığınız transpozeleri kontrol ederek eksiklikler olduğunda birlikte gideriniz.
OKUMA METNI
OKUMA METNI
Aşağıda verilen metni okuyarak Refik Fersan'ın çalışmaları hakkında bilgi edininiz.
REFIK FERSAN (1893-1965)
Son devrin en ünlü mûsikişinasları arasında yer alan Refik Fersan icracılığı, bestekârlığı ve hocalığı ile
tanınmıştır. Önceleri bir süre ud çalmaya çalıştıysa da daha sonra tambura döndü. On iki yaşında iken
Tanbûrî Cemil Bey’den almaya başladığı tambur derslerine 1913 yılına kadar devam etti. Bu arada Leon
Hancıyan’dan Hamparsum notasını öğrendi, usul ve nazariyat dersleri aldı. Beste denemelerine Mısır’da
iken başlamışsa da esas çalışmalarına 1920’den sonra ağırlık vermiştir. Bestelediği ilk sözlü eser güftesi
Fuzûlî’ye ait, “Beni candan usandırdı cefâdan yâr usanmaz mı?” mısrası ile başlayan kürdîli-hicazkâr şarkı
(1909), ilk saz eseri de fahte usulündeki şehnaz-bûselik peşrevidir.
Genel ağdan alınmıştır.
2 125