Page 241 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 241
6. ÜNİTE
KONTROL LİSTESİ
Adı ve Soyadı : ..................................................................... Sınıfı ve Numarası : .............................
YÖNERGE: Aşağıda, Türk Müziği Makamları IV ünitesinde yer alan “Nihavent Makamı” , “Segâh Makamı” ve “Nikriz
Makamı” başlıkları çerçevesinde dizi, etüt ve eser çalarken edindiğiniz bilgi ve becerileri değerlendirmek amacıyla bir
kontrol listesi verilmiştir. Kontrol listesini öğretmeniniz ile birlikte doldurunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme duru-
muna göre yapılabilenler için “EVET”, yapılamayanlar için “HAYIR” sütununa (X) işareti koyunuz.
BECERİLER PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ EVET HAYIR
Çello ve Sağ elde, parmaklarını sıkıştırmadan rahat kullandı.
Fiziksel Beceriler Yayı Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken yayını doğru bir şekilde kullandı.
Yayda Tutuş
Kullanma
Sol Eli
Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken sağ ve sol elin hızını
Kullanma
Doğru dengeleyerek çaldı.
Notalarla Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken doğru notalarla çaldı.
Çalma
Müziksel Beceriler Entonasyonla Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser sesl endirirken doğru entonasyonla çaldı.
Doğru
Çalma
Doğru
Tartımlarla
Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eserleri seslendirirken doğru tartımlarla çaldı.
Çalma
Tempoda Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken tempoda tutarlılık gösterdi.
Tutarlılık
Güçlü ve
Yumuşak Bir Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken güçlü ve yumuşak bir ton
ile çaldı.
Ton İle Çalma
Sunum Becerileri Müziksel Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken müziksel ifadeleri etkili çaldı.
İfadede Etkili
Çalma
Bütünlüğü
Bozmadan Türk müziği makamlarında dizi, etüt ve eser seslendirirken bütünlüğü bozmadan çaldı.
Çalma Nihavent makamının özelliklerini açıkladı.
Bilişsel Beceriler Makamsal Segâh makamının özelliklerini açıkladı.
Özellikleri
Açıklama
Nikriz makamının özelliklerini açıkladı.
Öğretmen Görüşü: ...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................
NOT: Değerlendirme sonunda “HAYIR” sütunundaki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmüyorsanız öğren-
me faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
NOT: Kontrol Listesi öğrencilere/öğretmenlere öğrenme sürecine rehberlik etmek ve desteklemek için verilmiştir.
ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12 239