Page 9 - ÇALGI EĞİTİMİ ÇELLO 12
P. 9
İÇİNDEKİLER
1. ÜNİTE: SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE
UYGULAMALARI II _________________________________________ 12
1.1. Tonalite-Nitelikli Ses Üretme _________________________________________12
1.1.1. Çelloda Öğrenilen Dizilerle Nitelikli Ses Üretme ________________________14
1.1.2. Öğrenilen Dizilerle Yayın Farklı Bölümlerinde Nitelikli Ses Üretme __________19
1.2. Flageolet Çalma Tekniği _____________________________________________26
1.2.1. Flageolet Çalma Tekniğinin Özellikleri ________________________________26
1.2.2. Etüt ve Eserlerde Flageolet Çalma Tekniği _____________________________31
Okuma Metni __________________________________________________________34
Ölçme ve Değerlendirme ________________________________________________35
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU ______________________________________________36
2. ÜNİTE: III. POZİSYON VE ÖRNEK UYGULAMALAR _______________ 38
2.1. Çelloda III. Pozisyon ________________________________________________ 38
2.1.1. Çelloda III. Pozisyon Kavramı ________________________________________ 38
2.1.2. Çelloda III. Pozisyonda Tüm Tellerde Parmakların Konumu ________________ 40
2.1.3. Etüt ve Eserlerde III. Pozisyon _______________________________________ 41
2.2. Karma Pozisyonlar (I-II-III-IV) _________________________________________ 45
2.2.1. I-II-III-IV. Pozisyonlarda Etüt ve Eserler_________________________________ 45
Okuma Metni __________________________________________________________ 52
Ölçme ve Değerlendirme _________________________________________________ 53
KONTROL LİSTESİ _______________________________________________________ 54
3. ÜNİTE: ÇELLO MÜZİĞİNDE DÖNEMLER II ______________________ 56
3.1. Klasik Dönem Çello Müziği __________________________________________ 56
3.1.1. Klasik Dönem’ in Müziksel Özellikleri _________________________________ 56
Okuma Metni __________________________________________________________ 60
3.1.2. Klasik Dönem Çello Müziğinde Sonat Biçiminin Genel Özellikleri ___________ 61
3.1.3. Klasik Dönem Sonat Biçiminden Örnek Eserler _________________________ 62
3.1.4. Klasik Dönem’e Ait Etüt ve Eserler ____________________________________ 70
Röportaj ______________________________________________________________ 78
Ölçme ve Değerlendirme _________________________________________________ 79
KONTROL LİSTESİ _______________________________________________________ 80
4. ÜNİTE: DİZİ-MAKAMLAR VE İLGİLİ DAĞARCIK IV _______________ 82
4.1. Saba Makamı ______________________________________________________ 82
4.1.1.Saba Makamının Özelikleri __________________________________________ 82
4.1.2. Farklı Yaylarda Saba Makamı Dizisi Çalışmaları __________________________ 84
4.1.3. Saba Makamında Eserler ___________________________________________ 87
4.2. Mi Majör Dizisi _____________________________________________________ 91
4.2.1. Mi Majör Dizisinin Özellikleri ________________________________________ 91
4.2.2. Farklı Yaylarda Mi Majör Dizisi Çalışmaları _____________________________ 92
4.2.3. Mi Majör Tonunda Etüt ve Eserler ____________________________________ 93
4.3. Do Diyez Minör Dizisi _______________________________________________ 99
4.3.1. Do Diyez Minör Dizisinin Özellikleri __________________________________ 99
4.3.2. Farklı Yaylarda Do Diyez Minör Dizisi Çalışmaları _______________________ 100
4.3.3. Do Diyez Minör Tonunda Etüt ve Eserler______________________________ 101
4.4. Segâh Makamı ____________________________________________________ 106
4.4.1. Segâh Makamının Özellikleri ______________________________________ 106
4.4.2. Farklı Yaylarda Segâh Makamı Dizisi Çalışmaları _______________________ 107
4.4.3. Segâh Makamında Eserler _________________________________________ 110
Okuma Metni _________________________________________________________ 114
8