Page 225 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 225
E E DE ER E DİR E
Puanlama cetvel! her eser veya etüt !ç!n ayrı uygulanmalıdır. Etüt ve eserler!n !ç!nde geçen hız,
!fade, gürlük, süsleme ve dönem st!ller!ne uygun seslend!r!lmes!ne yönel!k değerlend!rme formunu
uygulayınız.
A LAMA CET ELİ
Aşağıda verilen tablo; öğrencinin kazanımı tam gerçekleşt rmesine 10, kazanımı tamamına yakın gerçekleşt r-
mesine 8, kazanımın iyi olmasına 6, kazanımın orta olmasına 4 ve kazanımın gelişt rilebilir olmasına 2 puan verile-
rek uygulanmalıdır.
Puanlama
Sıra Kazanım Açıklama 2 4 6 8 10
Flütü doğru duruş-tutuş tekniğine
1 Duruş -Tutuş
uygun olarak çalar.
Eseri veya etüdü doğru dil ve
2 Dil ve armak Tekniği parmak koordinasyonunu sağlayarak
çalar.
Eser ve etütleri doğru nefes
3 e es Tekniği
teknikleriyle çalar.
Eser veya etütleri temiz, parlak,
4 Sonorite ve Entonasyon
güçlü ve dolgun ses tekniği ile çalar.
Eser veya etütleri duraksamadan ve
5 Akıcılık
akıcılığını bozmadan çalar.
Eser veya etütleri gürlük terim ve
Gürlük
işaretlerine uyarak çalar.
Eser veya etütleri hız terim ve
Hız
işaretlerine uygun tempoda çalar.
Eser veya etütleri ifade terimlerine
8 İ ade
göre çalar.
Eser veya etütleri süsleme terim ve
9 Süslemeler
işaretlerine göre çalar.
Eser veya etütleri kendine has
1 Müzikalite
yorum ve duyguyla çalar.
224 Flüt 12. Sınıf