Page 226 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 226
E A A A TARI
1. Ün!te
1. Ankara Gazi Üniversitesi, Millî Eğit me bağlı özel ve devlet kurumları, üniversite bünyesinde verilen
yüksek lisans ve doktora programları.
2. Teknolojik ilerlemeler müzik eğit m ve öğret minde öğrencinin daha akt f olmasını, yaparak ve yaşayarak
öğrenmesini, görsel ve işitsel zekâsını kullanabilmesini sağlamışt r.
3.
• Çalgı çalmaya istekli olmak,
• Çalgıyı tanımak ve sevmek,
• Zamanı iyi kullanılmak, verilen ödevleri düzenli ve gerekt ği biçimde çalışmak,
• Öğretmeniyle iyi ilet şim kurmak.
4. C) Kodaly yöntemi
5.
• Millî Eğit m Bakanlığına bağlı resmî ve özel nitelikteki güzel sanatlar liselerinde,
• Devlet konservatuvarlarında,
• Üniversitelerin eğit m fakültelerinin müzik öğretmenliği bölümlerinde,
• Güzel sanatlar fakültelerinin müzik bölümlerinde verilmektedir.
2. Ün!te
1.
1. Dudak pozisyonu iyice oturtulmuş,
2. Dil-parmak koordinasyonu (dil ve parmağın eş zamanlı hareketleri) sağlanmış,
3. Hızlı nota okuma ve f üt çalma alışkanlığı kazanılmış,
4. Tempo kavramı gelişt rilmiş,
5. Sesler temiz ve hışırt sız çıkarılmaya başlanmış,
6. Diyafram iyi kullanılıyor olmalıdır.
2. Entonasyondaki ton problemlerinin temel nedeni çoğunlukla ağızlığın yanlış konumda olması veya
ağızlığa fazla hava gönderilmesidir. Her iki sorunu da çözmek için çalıcının kendini dikkatle dinlemesi,
çalarken yanlış bir şeyler duyarsa bu yanlışı giderme konusunda denemeler yapması gerekir.
3. D) Diyafram-Postür
4. Ün!te
1. C) Doğadaki tüm sesler müzik için bir materyal olarak görülmüştür.
2. Benedet o Marcello Armida
Antonio Salieri Alt n Horoz
Nikolai imsky Korsakov Billy The Kid
Aaron Copland Arianna
3. B) omant k Dönem
Flüt 12. Sınıf 225