Page 49 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 12
P. 49
E E DE ER E DİR E
1. İleri dil tekniklerine geçmeden önce kazanılması gereken becerileri sıralayınız.
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
2. lüt çalarken yaşanan ton roblemlerinin temel nedenlerini yazınız.
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
…………………………………………………………………………..……………………………………………………………….............……
3. Flüt çalarken …………… desteğiyle alınan nefesi kontrol edebilmek için ayaklar omuz hizasında olmalı ve
dik bir şekilde durulmalıdır. Bu duruş doğru ………….. olarak adlandırılır, en iyi tonun elde edilebilmesine
yardımcıdır.
Yukarıdaki arçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangisi get rilmelidir.
A) göğüs - hareket
B) diyafram - konum
C) omuz - postür
D) diyafram - postür
E) omuz - konum
A LAMA CET ELİ
Aşağıda verilen tablo; öğrencinin kazanımı tam gerçekleşt rmesine 25, kazanımı tamamına yakın gerçekleşt r-
mesine 20, kazanımın iyi olmasına 15, kazanımın orta olmasına 10 ve kazanımın gelişt rilebilir olmasına 5 puan
verilerek uygulanmalıdır. Tablo her eser veya etüt için ayrı uygulanmalıdır.
Puanlama
Sıra Kazanım Açıklama 5 10 15 20 25
Eser ve etütleri doğru nefes teknik-
1 e es Tekniği
leriyle çalar.
Eser ve etütlerdeki art külasyonları
2 Dil Tekniği ve Art külasyon çif dil tekniğini kullanarak doğru
çalar.
Eser veya etütleri temiz, parlak,
3 Sonorite ve Entonasyon
güçlü ve dolgun ses tekniği ile çalar.
Eser veya etütleri vibrato tekniğini
4 ibrato
kullanarak çalar.
TOPLAM
Öğretmen yorumu
48 Flüt 12. Sınıf