Page 35 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 35

Daha fazla etkinliğe
            Ölçme ve Değerlendirme                                                     veya üzerine tıklayarak
                                                                                         karekodu okutarak
                                                                                           çevrim içi olarak
            Müzikal İfade Belirleme Çalışması                                               ulaşabilirsiniz.



            Aşağıda farklı dönemlerden dört farklı bestecinin eserleri verilmiştir. Bu eserleri Julian Bream (Julyın Brim),
            John Williams (Con Vilyıms), Manuel Barrueco (Manuel Barrueko), David Russell (Deyvid Rassıl), Pepe Ro-
            mero (Pepe Romero), Ana Vidovic (Ana Vidoviç), Xuefei Yang (Şufeyi Yang) gibi usta gitaristlerden bilişim
            teknolojileri yoluyla dinleyiniz. En az iki yorumu tını, hız, ifade, anlatım gibi özelliklere dikkat ederek birbirleriyle
            karşılaştırınız. Saptadığınız yorum farklılıklarını sayfa 34’te hazırlanmış etkinlik formlarına yazınız.


            Besteci                      Eser                                       Dönemi

            Johann Sebastian Bach        Cello Suite No.1 – Prelude (BWV 1007)      Barok
                                         (Çello Süiti – Prelüt)

            Fernando Sor                 Variations on a Theme by Mozart (Op.9)     Klasik
                                         (Mozart Teması Üzerine Çeşitlemeler)

            Francisco Tarrega            Capricho Arabe                             Romantik
                                         (Arap Kapriçyosu)

            Heitor Villa-Lobos           Prelude No.1                               20. Yüzyıl
                                         (Prelüt No.1)


            Sonraki sayfada sunulan formlardan önce analiz yapacağınız eserlerin değerlendirme ölçütlerini hazırlayınız.
            Farklı seslendirme ve yorumlama biçimleri konusu kapsamında aşağıda listelenen davranış ve becerilerden
            kazandıklarınız için EVET, kazanamadıklarınız için HAYIR kutucuğuna (X) işareti koyarak kendinizi değerlen-
            diriniz. Ardından formlarda belirtilen eseri iki farklı yorumcudan dinleyerek yorum farklarını ve benzerliklerini
            belirterek size ayrılan bölüme yazınız.





                                            ÖLÇÜTLER                                        Evet      Hayır

               1   Araştırılacak konuyu tespit ettiniz mi? (Eserlere ve yorumculara ulaştınız mı?)


                   Konu hakkında literatür taraması yaptınız mı? (Eserlerin dönemi ve türü hak-
               2
                   kında literatür taraması yaptınız mı?)
                   Konunun değişkenlerini tespit ettiniz mi? (Yorumcuların kullandığı sağ el / sol
               3   el tekniklerini, tercih ettikleri müzikal dinamikleri, parmak-tel pozisyon seçimi-
                   ni vb. tespit ettiniz mi?)

                   Değişkenlere  uygun  sorular  yazdınız  mı?  (A  yorumcusu  1  numaralı  eserde
               4
                   tirando tekniği kullanırken B yorumcusu hangi tekniği kullanmıştır?)

                   Değişkenlere  göre  uygun  sorular  yazarken  sorular  arasında  ilişki  kurdunuz
               5
                   mu?

            Değerlendirme
            Değerlendirme sonunda “Hayır” şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli gör-
            müyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız “EVET” ise seçtiğiniz eserleri belirlediğiniz iki
            yorumcudan dinleyerek formları doldurunuz.






                                                                                                          33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40