Page 79 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 79

5.2. Nihavent Makamı
               Göçürülmüş makamlar grubuna giren nihavent makamı, buselik makamının rast (sol) perdesi
           üzerine göçürülmesiyle oluşmuştur. Rast (sol) perdesi üzerine buselik beşlisi, neva (re) perdesi
           üzerine kürdi dörtlüsü eklenmesiyle elde edilen nihavent makamı, Türk müziği makamları içinde en
           çok kullanılan makamlardan biridir.



















                 Nihavent makamının karar sesi rast (sol), güçlü sesi neva (re), yeden sesi ırak (fa diyez) per-
           desidir. Makamın seyri hem inici hem çıkıcıdır. Donanımında si bemol ve mi bemol bulunduğu için
           gitarda seslendirirken doğal sol minör etkisi yaratır. Karara yeden ses olan fa diyezden gelindiğinde
           ise sol armonik minör etkisi duyulur.


             Etkinlik   dirme sırasında nihavent makamının ses aralıklarına ve gitar üzerindeki yerlerine dikkat
                          Aşağıda verilen 1 oktavlık nihavent makamı dizisini gitarınızla seslendiriniz. Seslen-

                      ediniz.












                  Uygulama


                       Aşağıda verilen nihavent makamındaki etüdü seslendiriniz.






                                                 Nihavent Etüt

             Moderato                                                                          T. SARICA


















     78
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84