Page 81 - ÇALGI EĞİTİMİ GİTAR 12
P. 81

5.3. Hüzzam Makamı                                                                                                         Uygulama
                 Bileşik makamlar grubuna giren hüzzam makamının karar sesi segâh (si), güçlü sesi neva (re),
             yeden sesi kürdi (la diyez) perdesidir. Makamın seyri hem inici hem çıkıcıdır. Donanımında si bir
             koma bemol, mi dört koma bemol (bakiye bemol) ve fa diyez bulunur. Buna göre otantik olarak
             hüzzam makamı dizisi aşağıdaki gibidir:











               Gitarın tampere sisteminden dolayı gitarda hüzzam makamı seslendirilirken si bir koma bemol
           si natürel, mi dört koma bemol mi bemol olarak çalınır.


             Etkinlik   riniz.  Seslendirme  sırasında  hüzzam  makamının  ses  aralıklarına  ve  gitar  üzerindeki
                           Aşağıda verilen gitara uyarlanmış bir oktavlık hüzzam makamı dizisini seslendi-

                       yerlerine dikkat ediniz.














                                  Biyografi
          H      Gitarist İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Bekir Küçükay’ın sı-
                 ANDE CANGÖKÇE (1984 - ...)


           nıfında lisans, yüksek lisans ve sanatta yeterlik derecesini almaya hak kazanmıştır.
           Cangökçe, 2017 yılında Doçent ünvanını almıştır. Fransa’da, Strasbourg Académie
           Superiéure de Musique Konservatuvarı’nda solistler için gitar programını kazanmış-
           tır. Susana Prieto ile klasik gitar yorumculuğu ve Prof. Yasunori Imamura ile bir ba-
           rok çalgısı olan theorbo ve Barok müzik yorumculuğu üzerine çalışmıştır. Öğrenciliği
           süresince Zoran Dugic, Lily Afshar, Marco Socias, Liviu Georgescu, Bosko Radojkovic,
           Hopkinson Smith, Carlo Marchione, Tilmann Hoppstock, Lorenzo Micheli gibi dünyaca
           ünlü eğitimci ve virtüözlerle çalışma fırsatı bulmuş ve Avrupadaki pek çok konserva-
           tuvardan davet almıştır. Gitarist 2000 yılından bu yana uluslararası pek çok festivalde
           solist olarak sahne almış, konçertolar seslendirmiş ve pek çok eserin Türkiye ve dün-  Görsel 5.1
           ya prömiyerlerini gerçekleştirmiştir. TV ve radyo programlarında canlı performanslar
           sergilemiş, çalışmaları yazılı basın ve albümlerde yer almıştır. Cangökçe, performans hayatının yanı sıra uluslararası festivallerde
           ustalık sınıflarında ders vermeye devam etmektedir. “5 Gitar Eseri” (Yıldız Teknik Üniversitesi) ve “Gitarla Buluşma” (Bilkent -
           Çağsav) albümleri için Türk bestecilerden prömiyer performans kayıtları gerçekleştirmiştir. Ayrıca Bekir Küçükay’ın “Çocuklar İçin
           Gitar Metodu” DVD’sinde de performans videoları bulunmaktadır. (Bemol Müzik). Şef Alessandro Cedrone yönetiminde Orkestra
           Ankara ile solist olarak seslendirdiği konçerto ile yer aldığı üçüncü albümü “Türk Gitar Konçertoları” yine Bilkent – Çağsav işbirliği
           ile 2018 yılında piyasaya sürülmüştür. Gitarist Fransa’da aldığı theorbo eğitiminin ardından yine bir barok lavta olan Archlute ile
           2018 yılı itibariyle yeni bir repertuvar oluşturmaya başlamış, İstanbul Barok bünyesinde 24. Uluslararası İstanbul Barok Festiva-
           linde çeşitli konserlerde sahne almıştır. Bu enstrümanı Türkiye’ye getiren ve tanıtan ilk lutist olan Cangökçe, duo ve repertuvar ça-
           lışmalarına kontrtenor Kaan Buldular ile devam etmektedir. Cangökçe, solistliğin yanı sıra akademisyen olarak 2010-2017 yılları
           arasında T.Ü. Devlet Konservatuvarında öğretim görevliliği yapmıştır. 2018 yılı itibariyle Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım
           Fakültesi Müzik Bölümü Öğretim Üyesi olarak Müzik Bölüm Başkanlığını yürütmektedir. ( Görsel 5.1)
                                                                                 Komisyon tarafından düzenlenmiştir.
    80
     80
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86