Page 10 - ÇALGI EĞİTİMİ YAYLI SAZLAR ( KARADENİZ KEMENÇESİ) 12
P. 10

İÇİNDEKİLER



                                        4. KARADENİZ KEMENÇESİ ÇALMA TEKNİKLERİ............................  27
 KİTABIN TANITIMI .......................................................................  10
 KİT ABIN  T ANITIMI .......................................................................    10
                                               4.1. KARADENİZ KEMENÇESİNDE PARMAKLARIN
                                                      KONUMLANDIRILMASI.......................................................... 28
 1. KARADENİZ KEMENÇESİNİ  T ANIY ALIM .....................................................   11              4.1.1.  Parmak Numaraları...........................................   28
 1. KARADENİZ KEMENÇESİNİ TANIYALIM ..................................................... 11
      1.1. KARADENİZ KEME NÇESİNİN  T ARİHÇESİ......... ........ .......................   12             4.1.2. Parmakların Karadeniz Kemençesi Sapındaki
 1.1. KARADENİZ KEMENÇESİNİN TARİHÇESİ........................................ 12
        1.1.1. Karadeniz Kemençesinin Tarih İçerisinde Geçirdiği Değişim..... 12
              1.1.1. Karadeniz Kemençesinin  T arih İçerisinde G eçirdiği  Değişim.....   12                            Konumu........................................................................ 28
 12
 A

 TELLER.........
  VE
 Y
      1.2. KARADENİZ KEMENÇESİNİN BÖLÜMLERİ, YAY VE TELLER......... 12             4.1.3. Parmakların Karadeniz Kemençesi Sapında
 1.2. KARADENİZ KEME
 Y
 NÇESİNİN BÖLÜMLERİ,
 ...........
 ..................
   1.2.1. Karadeniz Kemençesini Oluşturan Bölümle
 r


 12
             1.2.1. Karadeniz Kemençesini Oluşturan Bölümler............................. 12                            Konumlandırılması........................................................ 28
 ayı Oluşturan Bölümler
 ...............................
 .............................
        1.2.2.
 15
 Y


             1.2.2. Yayı Oluşturan Bölümler............................................................ 15      4.2. BİRİNCİ TELDE ÇALIŞMALAR.............................................. 28
             1.2.3. Karadeniz Kemençesinde Kullanılan Teller............................... 15             4.2.1. Mi Notasının Birinci Parmakla Basılması...................... 28
  Karadeniz Ke
 15

        1.2.3.
 eller
 ...............................
 mençesinde Kullanılan
 T
 1.3. KARADENİZ KEME
      1.3. KARADENİZ KEMENÇESİNDE AKORT............................................. 15            4.2.2. Fa Notasının İkinci Parmakla Basılması....................... 29
 15
 ......................
 ...............
 ........

 T
 NÇESİNDE
 AKOR
 T
 ..................
   1.3.1.
 .............
 Akortlandığı Sesler
 .........................
 15
 ellerin


             1.3.1. Tellerin Akortlandığı Sesler........................................................ 15            4.2.3. Sol notasının Üçüncü Parmakla Basılması................... 29

 16
 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME........................................................................ 16            4.2.4. La notasının Dördüncü Parmakla Basılması................. 30
 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME.........................................
 ...............................

                                                   4.2.5. Birinci Telde Sıralı ve Sıralı Olmayan Notalara
                                                                 Yönelik Etütler............................................................... 30
 2. KARADENİZ KEMENÇESİ ÇALMADA DURUŞ POZİSYONU
 2. KARADENİZ KEMENÇESİ ÇALMADA  DURUŞ POZİSYONU      4.3. İKİNCİ TELDE ÇALIŞMALAR................................................. 31
     VE TUTUŞ TEKNİĞİ................................................................................
     VE  TUTUŞ  TEKNİĞİ................................................................................    17             4.3.1. Si Notasının Birinci Parmakla Basılması....................... 31
 17
      2.1. DURUŞ POZİSYON U..... .............................. ........ ...............................   18             4.3.2. Do Notasının İkinci Parmakla Basılması....................... 31
 2.1. DURUŞ POZİSYONU.......................................................................... 18
 iz Kemençesi Ç
             2.1.1. Karadeniz Kemençesi Çalmak İçin Gereken Duruş                             4.3.3. Re Notasının Üçüncü Parmakla Basılması................... 32

 n Duruş
 almak İçin Gereke
 2.1.1. Karaden
                Pozisyonu.................................................................................. 18             4.3.4. İkinci Telde Sıralı ve Sıralı Olmayan Notalara


 ...............................
 18
  Pozisyonu...................................................
 n Duruş
             2.1.2. Karadeniz Kemençesi Çalmak İçin Gereken Duruş                            Yönelik Etütler............................................................... 32
 mençesi Çalmak İçin Gereke
  Karadeniz Ke
        2.1.2.
                          Pozisyonunun Uygulanması..............
 ........................................

 18
                          Pozisyonunun Uygulanması...................................................... 18      4.4. ÜÇÜNCÜ TELDE ÇALIŞMALAR............................................ 32
      2.2. KARADENİZ KEME NÇESİNİN  TUTULUŞU VE KONUMU................   18             4.4.1. Fa Notasının Birinci Parmakla Basılması..................... 32
 2.2. KARADENİZ KEMENÇESİNİN TUTULUŞU VE KONUMU................  18
        2.2.1. Karadeniz Kemençesinin Tutuluş Tekniği.................................. 18
              2.2.1. Karadeniz Kemençesinin  T utuluş  T ekniği................ ..................   18            4.4.2. Sol Notasının İkinci Parmakla Basılması.....................  33
 utulması..............
 ekniğine Uygun
  Karadeniz Ke
 mençesinin
 T
 19
 T

        2.2.2.
             2.2.2. Karadeniz Kemençesinin Tekniğine Uygun Tutulması..............  19             4.4.3. La notasının Üçüncü Parmakla Basılması...................  33

             2.2.3. Karadeniz Kemençesinin Diz Üzerindeki Konumu.................... 19            4.4.4. Üçüncü Telde Sıralı ve Sıralı Olmayan Notalara
 onumu....................
        2.2.3.
 19

  Karadeniz Ke
 mençesinin Diz Üzerindeki K
             2.2.4.  Karadeniz Ke mençesinin Doğru Konumlan dırılması.................   19                            Yönelik Etütler............................................................... 34
        2.2.4. Karadeniz Kemençesinin Doğru Konumlandırılması................. 19
 2.3.
 TUTULUŞU VE KONUMU.........................
 Y

 ........
      2.3. YAYIN TUTULUŞU VE KONUMU....................................................... 19     4.5. TÜM TELLERDE ÇALIŞMALAR............................................  34
 ......................
 A
 YIN
 19
              2.3.1.   Y ayın  T utuluş  T ekniğ i.................................. ........... ...................    19             4.5.1. Tüm Tellerde Sıralı ve Sıralı Olmayan Notalara
        2.3.1. Yayın Tutuluş Tekniği................................................................  19

 20
 ..............................
             2.3.2. Yayın Tekniğine Uygun Tutulması ............................................  20                            Yönelik Etütler............................................................... 34
 e Uygun
 ekniğin
 utulması ..............
 T
 T

        2.3.2.
 ayın
 Y
 niz Kemençesi Üzerindeki Ko
 20
             2.3.3. Yayın Karadeniz Kemençesi Üzerindeki Konumu..................... 20  ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME........................................................... 35
 numu.....................
 ayın Karade

        2.3.3.
 Y

 ayın Karade
 niz Kemençesi Üzerinde Doğ
 Y
        2.3.4.

             2.3.4. Yayın Karadeniz Kemençesi Üzerinde Doğru   ÖZ DEĞERLENDİRME........................................................................  35
 ru
 20

 ..............................

  Konumlandırı
                Konumlandırılması ...................................................................  20
 lması .....................................
 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME........................................................................ 21
 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME......................................... ...............................   21  5. ETÜT VE ESER UYGULAMALARI................................................... 37
                                            5.1. EZGİSEL VE TEKNİK  ETÜTLER........................................... 38
                                                   5.1.1. Karadeniz Kemençesi İçin Yazılmış Ezgisel Etütler.....  38
                                                   5.1.2. Çift Sesli Yazılmış Etütler.............................................  40
 3. YAYIN TELLER ÜZERİNDE KULLANIMI VE ÇEVRİM................................... 23
 3.  Y A YIN  TELLER ÜZERİNDE KULLANIMI VE ÇEVRİM...................................   23      5.2. TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUVARINDAN ÖRNEK
                                                   ESERLER............................................................................... 41

 3.1. KARADENİZ KEME
 NÇESİNDE SES ÜRETİŞ.....
 ......................
      3.1. KARADENİZ KEMENÇESİNDE SES ÜRETİŞ...................................  24             5.2.1. Karadeniz Yöresinden Sözlü ve Sözsüz Eser
 ........
 24
 ayın Çekme ve İtme Hareketi.................

      3.1.1.
             3.1.1. Birinci Tel Üzerinde Yayın Çekme ve İtme Hareketi.................  24

 24
  Birinci
 T
 el Üzerinde
 Y
                                                        Örnekleri………............................................................. 41

      3.2. ÇEVRİM VE  Y A Y  UYGULAMALARI..................... ........ .......................   24      OKUMA METNİ......................................................................................63
 3.2. ÇEVRİM VE YAY UYGULAMALARI.................................................... 24
        3.2.1. Birinci ve İkinci Telde Uzun ve Kısa Yayda Çevrim
              3.2.1. Birinci ve İkinci  T elde U zun ve Kısa  Y ayda Çevrim
                        Çalışmaları.................................................. .............................. 24                 5.2.2. Karadeniz Karşılaması Türünde Eserler……...............  64
                  Çalışmaları................................................................................ 24
                                        PERFORMANS GÖREVİ ......................................................................72
 T
 elde Uzun ve Kısa
  İkinci ve Üçüncü
        3.2.2.
             3.2.2. İkinci ve Üçüncü Telde Uzun ve Kısa Yayda Çevrim
 Y
 ayda Çevrim
                                                   5.2.3. Horon Türünde Eserler……………………………......... 74
                  Çalışmaları................................................................................ 25
                        Çalışmaları.................................................. .............................. 25     ÖZ DEĞERLENDİRME........................................................................  83
             3.2.3.   Tüm  T ellerde  Uzun ve Kısa  Y ayT ekniğiyle Ç evrim
        3.2.3. Tüm Tellerde Uzun ve Kısa YayTekniğiyle Çevrim
     Çalışmaları................................................................................ 25
                 Çalışmaları.................................................. .............................. 25  SÖZLÜK...............................................................................................  84
                                        KAYNAKÇA..........................................................................................  85
 ÖZ DEĞERLENDİRME............................................... ...................................... 26
 ÖZ DEĞERLENDİRME..................................................................................... 26
                                        GENEL AĞ KAYNAKÇASI ...................................................................  85
                                        GÖRSEL KAYNAKÇASI ........................................................................85
                                        ETÜT VE ESER KAYNAKÇASI..............................................................86
 8                                                         9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15