Page 118 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 12
P. 118
ÖZ DEĞERLENDİRME PERFORMANS GÖREVİ
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yön-
“Klasik Kemençede İcra” ünitesi kapsamında aşağıda belirtilen davranışlardan kazandığınızı düşündüğünüz
beceriler için “Gerçekleşti” sütununa “√” işareti, kazanamadığınızı düşündüğünüz beceriler için “Gerçekleşmedi” temi
sütununa “X” işareti koyunuz. ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE Ortaöğretim • İcra etme Dereceli Puanlama
Ünite Adı: Klasik Kemençede İcra 12. Sınıf • Araştırma yapma Anahtarı
Kazanım: Saba, nihavent, kürdilihicazkâr ve • Sahne ve performans becerisi
ÖLÇÜTLER hüzzam makamlarında örnek eserler çalar. • Zaman yönetimi
• İş birliği
• Makam tanıma
Sıra Gözlenecek Davranışlar Gerçekleşti Gerçekleşmedi
• İletişim
1 Saba makamında melodik etüt çalar. 2. ünitede öğreneceğiniz makamlara ait eserler bularak farklı enstrümanlarla bir grup oluşturarak bu eserleri sınıfta sununuz.
Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
2 Saba makamında eser çalar. • Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar.
• Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat eder.
3 Nihavent makamında melodik etüt çalar. • Çalışmanın en geç mayısın son haftasına kadar sunulmasına dikkat eder.
• Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
4 Nihavent makamında eser çalar. • Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
• Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, onlara karşı kırıcı olmaz.
• Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her zaman adalet,
5 Kürdilihicazkâr makamında melodik etüt çalar. doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
6 Kürdilihicazkâr makamında eser çalar. Çalışma; “içerik (uşşak, hicaz ve karcığar makamında örnek eserler çalma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi top-
layıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu
7 Hüzzam makamında melodik etüt çalar. verilen sürede tamamlama), sahne ve performans becerisi (sahne ve oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama,
belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)” açısından değerlendirilecektir.
8 Hüzzam makamında eser çalar.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Değerlendirme sonunda ölçütlerden gerçekleşmeyen var ise öğrenmelerinizi gözden geçiriniz ve öğrenme
faaliyetlerini tekrarlayınız. Ölçütler Başlangıç Düzeyinde Kabul Edilebilir Oldukça Başarılı
Öneriler
(1 puan) (2 puan) (3 puan) Başarı Puanı Görüşler ve
İçerik Belirlenen eserleri düşük Belirlenen eserleri orta Belirlenen eserleri ileri
düzeyde çaldı. düzeyde çaldı. düzeyde çaldı.
Araştırma Öğrenci; bilgilerin çok azına Öğrenci bilgilerin çoğu- Öğrenci bilgilerin tama-
Süreci kendi çabasıyla ulaştı, bu na kendi çabasıyla ulaş- mına kendi çabasıyla
bilgilerin çok azını bir araya tı, bu bilgilerin çoğunu ulaştı, bu bilgilerin
getirdi. bir araya getirdi. tamamını bir araya
getirdi.
Sunu Çalışma; karmaşık bir Çalışma; genellikle yalın Çalışmanın tümü yalın
Becerisi anlatımla sunuldu, çok az ve düzgün bir anlatımla ve düzgün bir anlatımla
anlaşıldı, az ilgi çekti. sunuldu, büyük oranda sunuldu, anlaşıldı ve
anlaşıldı, genel olarak çalışma çok ilgi çekti.
ilgi çekti.
Zamanı Sunu 3-4 gün geç gerçek- Sunu 1-2 gün geç ger- Sunu, gününde gerçek-
Kullanma leşti. çekleşti. leşti.
Sahne ve Performans esnasında bir Performans esnasında Performans esnasında
Performans eserde uyum sağladı. birkaç eserde uyum tüm eserlerde uyum
Becerisi sağladı. sağladı.
116 117