Page 118 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 12
P. 118

ÖZ DEĞERLENDİRME  PERFORMANS GÖREVİ

             İçerik Düzeyi                      Sınıf Düzeyi  Beklenen Performans            Puanlama Yön-
 “Klasik Kemençede İcra” ünitesi kapsamında aşağıda belirtilen davranışlardan kazandığınızı düşündüğünüz
 beceriler için “Gerçekleşti” sütununa “√” işareti, kazanamadığınızı düşündüğünüz beceriler için “Gerçekleşmedi”   temi
 sütununa “X” işareti koyunuz.  ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE  Ortaöğretim   • İcra etme      Dereceli Puanlama
             Ünite Adı: Klasik Kemençede İcra    12. Sınıf     • Araştırma yapma             Anahtarı
             Kazanım: Saba, nihavent, kürdilihicazkâr ve       • Sahne ve performans becerisi
 ÖLÇÜTLER    hüzzam makamlarında örnek eserler çalar.          • Zaman yönetimi
                                                               • İş birliği
                                                               • Makam tanıma
 Sıra  Gözlenecek Davranışlar  Gerçekleşti  Gerçekleşmedi
                                                               • İletişim
 1  Saba makamında melodik etüt çalar.  2. ünitede öğreneceğiniz makamlara ait eserler bularak farklı enstrümanlarla bir grup oluşturarak bu eserleri sınıfta sununuz.

             Çalışma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
 2  Saba makamında eser çalar.  •  Eserlerin tespit edilmesi sırasında arkadaşlarının görüş ve önerilerini dikkate alıp onlarla fikir birliği yapar.
               •  Çalışma takvimini oluştururken provaların herkes için uygun olan vakitlerde planlanmasına dikkat eder.
 3  Nihavent makamında melodik etüt çalar.  •  Çalışmanın en geç mayısın son haftasına kadar sunulmasına dikkat eder.
               •  Belirlenen çalışma zamanlarına uyar ve arkadaşlarını bu hususta uyarır.
 4  Nihavent makamında eser çalar.  •  Çalışmalar esnasında iş birliği ve disipline dikkat eder, sorumluluk bilinciyle hareket eder.
               •  Çalışmalarda arkadaşlarını cesaretlendirir, onlara karşı kırıcı olmaz.
               •  Çalışmalar esnasında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı dirençli ve sabırlı olur. Arkadaşlarıyla her zaman adalet,
 5  Kürdilihicazkâr makamında melodik etüt çalar.  doğruluk, dürüstlük ve tevazu çerçevesinde iletişim kurar.
             Çalışmanın Değerlendirilmesi
 6  Kürdilihicazkâr makamında eser çalar.  Çalışma; “içerik (uşşak, hicaz ve karcığar makamında örnek eserler çalma),  araştırma süreci (bilgiye ulaşma, bilgiyi top-
             layıp bir araya getirme), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), zamanı kullanma (sunuyu
 7  Hüzzam makamında melodik etüt çalar.  verilen sürede tamamlama), sahne ve performans becerisi (sahne ve oturma düzeni, kılık kıyafet birlikteliğini ayarlama,
             belirlenen eserleri birlikte ve uyum içinde icra etme)” açısından değerlendirilecektir.
 8  Hüzzam makamında eser çalar.

            DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI


 Değerlendirme sonunda ölçütlerden gerçekleşmeyen var ise öğrenmelerinizi gözden geçiriniz ve öğrenme
 faaliyetlerini tekrarlayınız.  Ölçütler  Başlangıç Düzeyinde           Kabul Edilebilir              Oldukça Başarılı
                                                                                                 Öneriler
                         (1 puan)                 (2 puan)             (3 puan)              Başarı   Puanı Görüşler ve
             İçerik      Belirlenen eserleri düşük   Belirlenen eserleri orta   Belirlenen eserleri ileri
                         düzeyde çaldı.           düzeyde çaldı.       düzeyde çaldı.

             Araştırma   Öğrenci; bilgilerin çok azına  Öğrenci bilgilerin çoğu-  Öğrenci bilgilerin tama-
             Süreci      kendi çabasıyla ulaştı, bu   na kendi çabasıyla ulaş- mına kendi çabasıyla
                         bilgilerin çok azını bir araya   tı, bu bilgilerin çoğunu   ulaştı, bu bilgilerin
                         getirdi.                 bir araya getirdi.   tamamını bir araya
                                                                       getirdi.
             Sunu          Çalışma; karmaşık bir   Çalışma; genellikle yalın  Çalışmanın tümü yalın
             Becerisi    anlatımla sunuldu, çok az   ve düzgün bir anlatımla   ve düzgün bir anlatımla
                         anlaşıldı, az ilgi çekti.  sunuldu, büyük oranda   sunuldu, anlaşıldı ve
                                                  anlaşıldı, genel olarak   çalışma çok ilgi çekti.
                                                  ilgi çekti.

             Zamanı      Sunu 3-4 gün geç gerçek-  Sunu 1-2 gün geç ger-  Sunu, gününde gerçek-
             Kullanma    leşti.                   çekleşti.            leşti.
             Sahne ve    Performans esnasında bir   Performans esnasında   Performans esnasında
             Performans  eserde uyum sağladı.     birkaç eserde uyum   tüm eserlerde uyum
             Becerisi                             sağladı.             sağladı.




 116                                                                                                          117
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123