Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK | KEMENÇE 12
P. 119
SÖZLÜK
B
bakiye : Türk müziğinde dört komalık aralık.
bayati : Türk müziğinde kullanılan bir makam ismi.
buselik : Türk müziğinde kullanılan bir makam ismi. Orta sekizlideki si sesi.
Ç
çarpma : Alaturka müzikte temel notaların arasına sıkıştırılmış ve usulü bozmayan, tek perdelik küçük
fazlalık.
çeşni : Türk müziğinde makamları oluşturan dörtlü ve beşlilere verilen isim.
D
dizi : Bir oktavın içinde sıralanan sekiz sesin bütünü.
donanım : Anahtarın önüne konan, ses değiştirici işaretlerin belirtildiği yer.
durak : Bir ezgi bütününün karar verdiği ses.
dügâh : Türk müziğinde kullanılan bileşik bir makam ismi. Türk müziğinde la sesine verilen isim.
G
glissando : Sesin kaydırılması.
güçlü : Bir makam dizisini oluştururken dörtlü ve beşli çeşnilerinin birleştiği ek yerindeki sese verilen
isim.
H
hicaz : Türk müziğinde kullanılan bir makam. Tiz sekizlideki küçük mücennep diyezi almış do veya
bakiye bemolü olmuş re sesi.
hümayun : Türk müziğinde kullanılan basit makam.
hüseyni : Türk müziğinde kullanılan bir makam. Tiz sekizlideki mi sesine verilen isim.
İ
icra : Bir müzik eserini, vokal veya çalgı ile seslendirme.
K
karcığar : Türk müziğinde kullanılan basit makam.
koma : Türk müziğinde bir tam sesin dokuza bölünmesi ile elde edilen her bir aralığa verilen isim.
koşma : Sazla okunmak için hece ölçüsü ile yazılmış, konuları sevgi ve doğa olayları olan bir halk şiiri.
kürdi : Türk müziğinde basit makam. Orta sekizlide bulunan küçük mücennep bemolü almış si sesi.
L
longa : Türk müziğinde hızlı tempoda, iki dörtlük ölçüde bir çalgı eseri formu ve dans müziği.
M
muhayyer : Türk müziğinde kullanılan basit makam. Tiz sekizlideki la sesi.
N
neva : Türk müziğinde kullanılan basit makam. Tiz sekizlideki re sesi.
neyzen : Ney üfleyen kişi.
nihavent : Türk müziğinde kullanılan makam.
P
peşrev : Türk müziğinde çalgı müziği formu.
118