Page 83 - ÇALGI EĞİTİMİ | NEY 12
P. 83
Nim Sofyan
=60-120 9. ,
3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ú
& 3 3 Ï Ï Ï Ï
10 3 Ï Ï Ï Ï Ï K Ï Ï Ï K
K
K
K
K
Ï
K
Ï
K
ú
& 3 3 Ï Ï Ï Ï Ï Ï
BİLİYOR MUYDUNUZ ?
Türk musikisi tarihinde romantizm döneminin en çok bahsedilen ismi, bestekâr Hacı Arif Bey’dir
(1831–1885). İcradaki üslubu ve sesinin güzelliği ile dikkat çeken Hacı Arif Bey, genç yaşta sarayda Mızı-
ka-i Hümayuna alınmış ve ölene kadar saraydan ayrılmamıştır. İyi bir kanun sanatçısı olan Hacı Arif Bey,
kürdilihicazkâr makamını ve müsemmen usulünü bulmuştur. Pek çok eser besteleyen Hacı Arif Bey’in 44
ayrı makamdan 385 eseri günümüze ulaşmıştır. Eserlerinden 10 tanesi ilahidir. 39 şarkı formunun en önem-
li bestekârı kabul edilen Hacı Arif Bey’in eserlerinde sağlam ve sanatlı bir üslup dikkat çeker.
UYARI
Kürdilihicazkâr makamı dizisinde aralık etütlerine çalıştıysanız kürdilihicazkâr makamında melodik
etüde geçebilirsiniz.
KÜRDİLİHİCAZKÂR MAKAMINDA MELODİK ETÜT
ETKİNLİK
• Aşağıdaki kürdilihicazkâr makamında melodik etüdü, çalgınızla metronom kullanarak çalışınız.
• Etüdü çalışırken donanımına; solunak işaretlerine; 1, 2, 3, 4 ve 5. ölçüler içindeki değiştirme işaretlerine
uyunuz.
• Önce olabildiğince yavaş, sonra belirtilen hızda çalışınız.
• Üzerinde “K” harf olan notaları kapalı parmak pozisyonuyla seslendiriniz.
Lenk fahte
=70 Sezgin BADEMLİ
K
K
Ï
Ï
3 ú . ú Ï 6 ú Ï Ï Ï Ï Ï 5 Ï Ï Ï K Ï Ï 6 Ï . ú
K
Ï
& 3 3 Î Î
Ï
3 3 Ï 8 Ï Ï 5 Ï 4 . ú , Ï ú Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï 4 Ï 8 Ï Ï Ï Ï Ï 6 Ï 3 Ï
K
& 3 3 Ï
5 3 Ï 5 Ï Ï Ï 3 K , Ï K
Ï
& 3 3 Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï ú Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
UYARI
Kürdilihicazkâr makamında melodik etüde çalıştıysanız kürdilihicazkâr makamında örnek eserlere
geçebilirsiniz.
81