Page 47 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 47
SEÇMELİ PİYANO 12
OKUMA METNİ
TÜRK GENÇLERİNİN DEĞERLERİ
misafir
olma
perver
fedakar olmak
olma
olma toplumu önemseme
cömert toplumu
merhametli olma önem çalışkan
yardım
iş birliği severlik seme kurallara ve kanunlara uyma
vatanseverlik dayanışma
paylaşma
yapma
tarihsel
saygı alabilme tahammül etme
sabır
alçak gönüllü
ve doğal mirasa duyarlı
saygı olma luğunu
olma
dayanışma
sevgi
dostluk
kişiliklerine değer davranışlarının sorumlu
saygı sevgi önem aile diğer insanların verme
fedakarlık
ailesine karşı birliğine
vatanına sorumlu olma yapma verme etme öz güven sahibi olma
sabır
çevresine denetim dürüstlük olma davranışlarını
kendine öz kontrol
sorumluluk
azimli
sabır
sabır
Dürüstlük
sözünde
davranma güvenilir olma
durma
sadık
sözlü olma etik açık ve anlaşılır olma
olma
vefalı olma doğru
yardımlaşma
Paylaşım
Güven duyma
Adalet
Paylaşım
Adalet
Adil
Adil Dostluk
Olma Adalet Olma
Eşit Davranma
1943 yılında toplanan II. Milli Eğitim Şûrası’nın ana gündem maddelerinden birini ahlak eğitimi
oluşturmuş ve ahlak eğitimine yönelik en kapsamlı çalışma bu şûrada yapılmıştır. Bu çerçevede
belirlenen ilkeler aşağıda verilmiştir:
1. Türk yurdu varlığımızın temelidir. Her şeyi feda ederek Cumhuriyetimizi, istiklâlimizi
korumak en büyük ödevimizdir. Milli istiklâle dayanmayan hayat Türk için ölümden beterdir.
2. Yurdunu seven Türk Milleti, memleket için faydalı bir iş tutar ve o meslekte en iyi olmaya çalışır.
Tuttuğu işi seve seve, titizlikle, metotla tam zamanında usanmadan yapar ve yarım bırakmaz.
Çalışmak en büyük saadet kaynağıdır; tembellik, cemiyet ve fertler için felakettir.
3. Yurdun varlığının devamı için yapılması gereken bir çok iş vardır. Bunların her birini iyi ve
namusuyla yapan her kişi aynı derecede saygıdeğerdir. El işi görenlerin hizmeti; millet için kafa
yoranlar kadar büyüktür.
46