Page 48 - SEÇMELİ PİYANO 12
P. 48

SEÇMELİ PİYANO 12










                     4. Yapılan bir işin başkalarına zarar vermemesine dikkat etmek şarttır. Başkalarının yaptığı
                         işleri şahsi duygulardan sıyrılarak değerlendirmek lazımdır. Her olayda iyi ve doğruyu görmek
                         Türk’ün meziyetlerindendir.
                     5. Bir ödev ancak tutulan iş tamamlandığı zaman biter. Onu herhangi bir bahane ile yapmamak
                         veya eksik yapmak, başka birine yüklemek hilekârlıktır.
                     6. Kendi şahsi faydalarını topluluğun menfeatinden üstün tutanların kurdukları cemiyetler daima
                         yıkılmıştır. Bencillik ahlaksızllığın en büyüğüdür.
                     7. Türk Gençleri gerçeği olduğu gibi görür; her yerde, her işte, her zaman doğruluktan ve
                         samimilikten ayrılmaz. Başkalarının da ayrılmasına izin vermez. Doğru ve iyi bildiğini yerinde,
                         çekinmeden söyler.
                     8. Gösteriş ve şarlatanlık fert ve cemiyet için öldürücüdür.
                     9. Gerçeği candan sevmek, onu daima aramak ve ona gitmek en büyük başarı ve keşiflerin
                         kaynağı olmuştur.
                   10. Adalet toplumsal doğruluğun en güzel değeridir ve insanlar için azık kadar gereklidir.
                   11. Başarının en büyük sırrı, doğru emirlere uymak, intizam ve disipline bağlılıktır.
                   12. Aile, cemiyetin çekirdeğidir. Aileye maddi ve manevi zarar verecek her türlü hareket cemiyet
                         ve insanlığa karşı en büyük suçtur.
                   13. Herkesin sağlığını koruması tabiatın verdiği bir ödevdir. Beden, giyim ve eşya temizliği bunun
                         ilk şartlarındandır. Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Vücudu kuvvetlendirecek ve
                         güzelleştirecek hareketleri yapmak gerekir.
                   14. Kısa bir zaman için zevk veren zehirlenmeleri kullananlar hem kendi hayatlarını tehlikeye
                         koyarlar hem de nesillerini, cemiyetlerini köreltirler.
                   15. Başkalarının başarısından mutluluk duymaya kendimizi alıştırmalıyız. Kıskançlık adilliğin en
                         gerçek delilidir. Ancak başarı gösterenlerden daha iyisini yapmaya çalışmak tabii bir ilerleme
                         kaynağıdır. Birbirlerine yardım edenler ve iyiliği sevenler hep birden yükselirler.
                   16. Nefse hakimiyet her türlü erdemin temelidir. Öfkeyi çabuk geçiştirmek ve öfkenin etkisine
                         kapılmamak olgunluğun en güzel alametidir. Kin ve intikam insanı alçaltır.
                   17. Kibir küçültür. Ahlaklı adam kendini olduğundan farklı göstermez.
                   18. Söyleneni dinlemek, başkalarının inaçlarına saygı göstermek, yerinde ve luzumlu tenkitleri
                         hoş görmek toplumsal bir erdemdir.
                   19. Başkalarıyla eğlenmek, dedikodu yapmak ahlakça düşkünlüktür.
                   20. Kendimize saygımızı daha bilgili ve erdemli olmakla memnun etmeye çalışmalıyız. Bu büyük
                         saadet kaynağıdır. İstikbali düşünmek ve gereken tedbirleri almak lazımdır.
                   21. Estetik zevk, ahlak duygusunun yardımcısıdır.
                   22. Lüks ve israf; fert ve cemiyet için yıkıcıdır. Yapıcılık, tutum ve artırma ile olur. Cömertlik
                         ne kadar iyi ise cimrilik de o kadar fenadır.
                   23. Merhamet ve şefkat insanlığın yüksek vasıflarındandır ve insanları birbirine bağlayıcı bir
                         kuvvettir.

                       Yukarıda verilen ilkeler incelendiği zaman; vatanseverlik, dürüstlük, saygı, sorumluluk,
                   çalışkanlık, özgürlük, cömertlik, adil olma ve toplum yararına çalışma değerleri ile Türk ahlakının
                   temel ilkelerinin tespit edildiğini görmekteyiz.




                                                              Prof. Dr. Halil Ekşi, Yrd. Doç. Dr. Ahmet Katılmış,
                           Uygulamalı Örnekleriyle Değerler Eğitimi kitabının  42-43. sayfalarından alıntı yapılmıştır.






                                                             47
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53