Page 142 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM) 12
P. 142

5. ÜNITE

                  MÜZIKSEL OKUMA (SOLFEJ)



                     HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
                     •  Uşşak, hicaz, karcığar, saba, nihavent ve hüzzam makamlarının Türk sanat müziği ve Türk
                        halk müziğindeki donanımsal özellikleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir?
                     •  Uşşak, hicaz, karcığar, saba, nihavent ve hüzzam makamlarıyla yazılmış türküler dinleyiniz.




                  5.1. UŞŞAK MAKAMINDA MÜZIKSEL OKUMA


                  Aşağıdaki uşşak makamı dizisini seslendiriniz.



                &   %  w         w          w         w          w          w          w          w



                  Aşağıdaki uşşak makamı ile yazılmış ezgi solfejlerini okuyunuz.


                  Uşşak Makamında 7 Zamanlı Etüt




                      7
                                                                                        Ï
                    %
                & 8      Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï Ï Ï    Ï   Ï    Ï   Ï  Ï Ï  Ï Ï    Ï _  Ï  Ï  Ï Ï  Ï . Ï




               4          Ï   Ï   Ï   Ï   Ï   Ï    Ï Ï     Ï _  Ï    . Ï        Ï  Ï  Ï  Ï        .
                &   %  Ï                                                                    Ï Ï
                                                                                   3



               7                Ï     Ï

                &   %  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï Ï    Ï  Ï  Ï  Ï   Ï Ï           Ï _  Ï  Ï Ï Ï  Ï  Ï  Ï  Ï Ï    . Ï
                                                               Ï  Ï
                        3       3




                  Uşşak Makamında 8 Zamanlı Etüt




                      8
                                     Ï
                    %
                & 8 Ï     j Ï ÏÏ   Ï Ï    Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  ä   Ï _  Ï  Ï Ï   j  Ï    Ï Ï Ï   Ï  Ï  Ï  Ï _
                                                                                                3


               4      Ï  Ï   ÏÏ Ï    Ï Ï     Ï      Ï   Ï          Ï            Ï Ï        Ï   Ï  Ï  Ï
                                       Ï Ï
                &   %  J                        ä           Ï Ï       Ï  Ï            Ï    J        Ï  Ï
                                                            J 140
                                     3     3



               7                                 j              Ï                     3    j
                &   %  Ï  Ï    Ï   Ï     Ï      Ï   Ï   Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï j Ï  Ï _  Ï  Ï  Ï  Ï  Ï
                               J
                                                            J
                      J
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147