Page 142 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM) 12
P. 142
5. ÜNITE
MÜZIKSEL OKUMA (SOLFEJ)
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
• Uşşak, hicaz, karcığar, saba, nihavent ve hüzzam makamlarının Türk sanat müziği ve Türk
halk müziğindeki donanımsal özellikleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir?
• Uşşak, hicaz, karcığar, saba, nihavent ve hüzzam makamlarıyla yazılmış türküler dinleyiniz.
5.1. UŞŞAK MAKAMINDA MÜZIKSEL OKUMA
Aşağıdaki uşşak makamı dizisini seslendiriniz.
& % w w w w w w w w
Aşağıdaki uşşak makamı ile yazılmış ezgi solfejlerini okuyunuz.
Uşşak Makamında 7 Zamanlı Etüt
7
Ï
%
& 8 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï _ Ï Ï Ï Ï Ï . Ï
4 Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï _ Ï . Ï Ï Ï Ï Ï .
& % Ï Ï Ï
3
7 Ï Ï
& % Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï _ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï . Ï
Ï Ï
3 3
Uşşak Makamında 8 Zamanlı Etüt
8
Ï
%
& 8 Ï j Ï ÏÏ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï ä Ï _ Ï Ï Ï j Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï _
3
4 Ï Ï ÏÏ Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï
Ï Ï
& % J ä Ï Ï Ï Ï Ï J Ï Ï
J 140
3 3
7 j Ï 3 j
& % Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï Ï j Ï Ï _ Ï Ï Ï Ï Ï
J
J
J