Page 88 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM) 12
P. 88
D tipi (2+2+2+3) dokuz zamanlı usulün en sık rastlanan tipidir ve Türk sanat müziğindeki aksak usulü-
nün karşılığıdır. Usul vuruşları ise şöyledir:
E tipi (3+3+3) dokuz zamanlı usul, mürekkeb semai usulünün Türk halk müziğindeki karşılığıdır. Usul
vuruşları ise şöyle gösterilir:
Dokuz zamanlı türkülere örnekler:
• Ağ Elime Mor Kınalar Yaktılar (Denizli) (A tipi)
• Aman Aman Nalbandım (Manisa) (A tipi)
• Dumanı da Vardır Şu Dağların Başında (Aydın) (A tipi)
• İzmir Kordon Zeybeği (İzmir) (A tipi)
• Mavi Krep Başında (İzmir) (A tipi)
• Sarayköy Zeybeği (Denizli) (A tipi)
• Yağmur Yağar Her Dereler Sel Alır (Kütahya) (A tipi)
• Bağlamam Perde Perde (Giresun Karşılaması) (B tipi)
• Gakgili Havası (Isparta) (B tipi)
• Sabahtan Bizim Pınara (Sivas) (B tipi)
• Bu Dağlarda Bağ Olmaz (Eskişehir) (D tipi)
• Bülbülüm Altın Kafeste (Rumeli) (D tipi)
• Çayır Çimen Geze Geze (Isparta) (D tipi)
• Dere Geliyor Dere (Kırklareli) (D tipi)
• Desti İçinde Bekmez (Denizli) (D tipi)
• Evreşe Yolları Dar (Çanakkale) (D tipi)
• Feracemin Ucu Sırma (Kütahya) (D tipi)
• Ferayi’dir Kızın Adı Ferayi (Muğla) (D tipi)
• Goca Çamın Gürlemesi Dal İlen (Burdur) (D tipi)
• İzmir’in Kavakları (İzmir) (D tipi)
• Kırmızı Buğday Ayrılmıyor Sezinden (Manisa) (D tipi)
• Ortaca’da Evimiz (Muğla) (D tipi)
• Ovalar Ovalar Engin Ovalar (Burdur) (D tipi)
• Şu Dalma’dan Geçtin mi (Aydın) (D tipi)
• Şu Dirmil’in Çalgısı (Burdur) (D tipi)
• Uzun Kavak Ne Gidersin Engine (Kırklareli) (D tipi)
• Yağcılar Zeybeği (İzmir) (D tipi)
• Yayla Yollarında Yürüyüp Gelir (Burdur) (D tipi)
• Yüce Dağ Başında Bir Goyun Meler (Semah) (Muğla) (D tipi)
• Yüksek Yüksek Tepelere Ev Kurmasınlar (Edirne) (D tipi)
• Zobalarında Guru da Meşe Yanıyor (Denizli) (D tipi)
86