Page 13 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI 12 (TSM)
P. 13

1. MAKAMLAR








                             Önceki sınıflarda Türk müziği teorisine giriş yapılmış, makamların
                          oluşumu  üzerinde  durulmuştu.  Bu  zamana  kadar  çargâh,  mahur,
                          acemaşiran,  buselik,  kürdi,  rast,  uşşak,  hüseyni,  muhayyer,
                          muhayyerkürdi,  acemkürdi,  nihavent,  hicaz,  hicaz  hümayun,  hicaz
                          uzzal,  zirgüleli  hicaz,  hicazkâr,  suzinak  ve  karcığar  makamları
                          öğrenilmişti.  Bu  sınıfta  ise  saba,  segâh,  kürdilihicazkâr  ve  hüzzam
                          makamları  öğrenilecektir.


                             NOT:  Makamların özelliklerini yansıtan peşrevler çoğunlukla 10 za-
                          manlıdan büyük usullerle bestelenmiştir. Kitapta 10 zamanlıdan daha büyük
                          usul öğrenilmediği için peşrevler 4 zamanlı sofyan usulünde verilmiştir.






































                                                           12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18