Page 13 - TSM TEORİ VE UYGULAMASI 12 (TSM)
P. 13
1. MAKAMLAR
Önceki sınıflarda Türk müziği teorisine giriş yapılmış, makamların
oluşumu üzerinde durulmuştu. Bu zamana kadar çargâh, mahur,
acemaşiran, buselik, kürdi, rast, uşşak, hüseyni, muhayyer,
muhayyerkürdi, acemkürdi, nihavent, hicaz, hicaz hümayun, hicaz
uzzal, zirgüleli hicaz, hicazkâr, suzinak ve karcığar makamları
öğrenilmişti. Bu sınıfta ise saba, segâh, kürdilihicazkâr ve hüzzam
makamları öğrenilecektir.
NOT: Makamların özelliklerini yansıtan peşrevler çoğunlukla 10 za-
manlıdan büyük usullerle bestelenmiştir. Kitapta 10 zamanlıdan daha büyük
usul öğrenilmediği için peşrevler 4 zamanlı sofyan usulünde verilmiştir.
12