Page 129 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 129

5.                 2.
     Ünite
                        Konu
        ÇOK SESLİLİK III          ÇALMA

                     5.2. EŞLİKLİ





                  5.2.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
                  Eşlikli viyola çalma, doğru entonasyonla çalma becerisine katkı sağlayan en önemli çalışma-
               lardandır. Entonasyon, müziğe bir “renk” ve “değişen ruh hali” verir. Müziğe önemli ve etki-
               leyici imkânlar sunan entonasyon, bir müzik parçası icra edilirken frekansların tek tek notalara
               ayrılma biçimidir ve parçadaki temel anlamı korumayı garanti eder. Viyola ile başka bir çalgının
               birlikte çalınması esnasında temiz çalınmayan sesler, eşlikteki seslerle çakışacağından problem-
               ler daha net anlaşılacaktır. Ortaya çıkan problemleri giderebilmek yani doğru ve temiz çalabil-
               mek için ses temizliğine daha çok özen gösterilecektir. Böylelikle entonasyon sorununun çözümü
               kolaylaşacaktır.


                  5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler





                                  128-157. sayfalar arasındaki eşlikli eserleri bireysel olarak çalıştıktan sonra öğretmen
                                  ve arkadaşlarınızla birlikte seslendiriniz.

                                                         POLONAISE
                                                                                          Wolfgang Amadeus Mozart
                                ≥ 1 .   .       œ         ≤ .     .       œ 4       ≥ œ  œ  œ  œ œ  œ œ  œ œ  œ œ  œ
                                                                œ
                                      œ
               Viola  B  b b 3 œ œ œ        œ .           œ œ œ       œ .
                           b 4
                      ?   b  3                                                          œ   œ   œ   œ    œ
               Cello     b 4            ‰                         ‰
                           b
                                œ           œ œ œ         œ           œ œ œ         œ
                                             .   .   .                 .   .   .

                4          œ                            .    j     .          œ           .  j  .     œ
                                                                                              œ
                                                                                            œ
           Vla.  B  b b b  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ       œ    œ œ  œ  œ  œ .              œ œ œ     œ .

                 ?   b          œ  œ    œ  œ
           Vc.      b  b  œ  œ               œ    œ                ‰                            ‰
                                                        œ               œ     œ    œ     œ         œ œ œ
                                                                        .     .    .               . . .


                7       œ  œ  œ  œ œ  œ œ  œ œ  œ œ   œ œ   œ                           ≥         œ   œ  œ
                                                                                    . .
           Vla.  B  b b b                                     œ  œ œ       œ    ‰   . .  . œ
                                                                           J

                 ?   b        œ    œ    œ     œ    œ                                . . œ             œ
           Vc.      b  b                                 œ    œ   œ         j   ‰   . .    œ   œ  œ      œ
                        œ                                                  œ



                10      œ        œ                                ≤      œ  œ  œ  œ        œ
       128           b             œ  œ  œ  œ       ≤ . œ         œ    œ                     œ  œ  œ  œ
           Vla.  B  b  b                                          J



                 ?   b  œ                                              œ          œ                 œ
           Vc.      b  b     œ   œ    œ   œ   œ     œ    œ    œ   œ         œ         œ    œ   œ
                                                                                                        œ



                13      œ n  œ    œ     œ    œ  œ  œ  œ  œ .  .   .    .    .    .     œ n  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ
           Vla.  B  b b b                                    œ    œ    œ    œ    œ



                 ?   b œ          œ          œ    œ                    œ               œ      œ      œ   œ
           Vc.      b  b     œ          œ               œ         ‰         œ    œ        œ       œ
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134