Page 129 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 129
5. 2.
Ünite
Konu
ÇOK SESLİLİK III ÇALMA
5.2. EŞLİKLİ
5.2.1. Çok Seslendirmede Eşlikli Çalmanın Önemi
Eşlikli viyola çalma, doğru entonasyonla çalma becerisine katkı sağlayan en önemli çalışma-
lardandır. Entonasyon, müziğe bir “renk” ve “değişen ruh hali” verir. Müziğe önemli ve etki-
leyici imkânlar sunan entonasyon, bir müzik parçası icra edilirken frekansların tek tek notalara
ayrılma biçimidir ve parçadaki temel anlamı korumayı garanti eder. Viyola ile başka bir çalgının
birlikte çalınması esnasında temiz çalınmayan sesler, eşlikteki seslerle çakışacağından problem-
ler daha net anlaşılacaktır. Ortaya çıkan problemleri giderebilmek yani doğru ve temiz çalabil-
mek için ses temizliğine daha çok özen gösterilecektir. Böylelikle entonasyon sorununun çözümü
kolaylaşacaktır.
5.2.2. Eşlikli Etüt ve Eserler
128-157. sayfalar arasındaki eşlikli eserleri bireysel olarak çalıştıktan sonra öğretmen
ve arkadaşlarınızla birlikte seslendiriniz.
POLONAISE
Wolfgang Amadeus Mozart
≥ 1 . . œ ≤ . . œ 4 ≥ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
Viola B b b 3 œ œ œ œ . œ œ œ œ .
b 4
? b 3 œ œ œ œ œ
Cello b 4 ‰ ‰
b
œ œ œ œ œ œ œ œ œ
. . . . . .
4 œ . j . œ . j . œ
œ
œ
Vla. B b b b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ .
? b œ œ œ œ
Vc. b b œ œ œ œ ‰ ‰
œ œ œ œ œ œ œ œ
. . . . . .
7 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ≥ œ œ œ
. .
Vla. B b b b œ œ œ œ ‰ . . . œ
J
? b œ œ œ œ œ . . œ œ
Vc. b b œ œ œ j ‰ . . œ œ œ œ
œ œ
10 œ œ ≤ œ œ œ œ œ
128 b œ œ œ œ ≤ . œ œ œ œ œ œ œ
Vla. B b b J
? b œ œ œ œ
Vc. b b œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
13 œ n œ œ œ œ œ œ œ œ . . . . . . œ n œ œ œ œ œ œ œ
Vla. B b b b œ œ œ œ œ
? b œ œ œ œ œ œ œ œ œ
Vc. b b œ œ œ ‰ œ œ œ œ