Page 13 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 13

1.                 1.
     Ünite                                                                       Hazırlık Çalışmaları
                        Konu
                                                  Öğrendiğiniz nota değerleri ile yay tekniklerini tekrar ederek bu çalışmala-
        SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI II
                                                  rın dizi ve arpej alıştırmalarında nasıl uygulanabileceği üzerine sınıfınızda
                 1.1. TONALİTE-NİTELİKLİ         fikir alışverişinde bulununuz.
                         SES ÜRETME



               1.1.1. Viyolada Çaldığı Sesin Tonalitesine Dikkat Ederek Öğrendiği Dizilerle Nitelikli Ses
                     Üretme
                  Viyola eğitiminde önemli boyutlardan birisi dizi ve arpej çalışmalarıdır. Bu çalışmalar; viyola çalmada
               sol ve sağ el tekniğinin gelişmesi, temiz entonasyon ile iyi bir acelitenin oluşması açısından en önemli
               araçlardan biridir. Dizi ve arpej çalışmalarını günlük rutin hâline getirmek bireylerin eser ve alıştırma
               çalışmalarını önemli ölçüde kolaylaştıracaktır.
                                                                                             1. Etkinlik

                    Şimdiye kadar öğrendiğiniz dizi-arpej ve triad çalışmalarını tonalitelerine dikkat ederek tekrar ediniz.



               1.1.2. Öğrendiği Dizileri Yayın Farklı Bölümlerinde Nitelikli Ses Üreterek Çalma
                                                                                             2. Etkinlik

                    Dizi-arpej ve triad çalışmalarını nitelikli ses elde edene kadar notada gösterildiği gibi çalıştıktan sonra iki,
                    dört ve sekiz bağlı olacak şekilde tekrar çalışınız.





                                  Dizi-arpej ve triad çalışmalarını öğrendiğiniz yay tekniklerini kullanarak (martele,
                                  staccato, detache vb.) çalışınız.

                 Do Majör Dizi-Arpej ve Triad Çalışması
                                                              ≥
                        ≥ ≤         0      ≤   ≥  œ  œ  œ  œ 0 œ  ˙  œ 4 œ  œ  œ  œ  4 ≤  4
                                               0
               1-  Bc            œ  œ  œ  œ  ˙  œ                            œ  ˙    œ  œ  œ  œ
                        ˙   œ  œ                                                              œ  œ    w
                       By  Üy             By  Ay

                               œ       3              œ      3                     3            0 œ 4     3
                                                                          0 œ 4
                       3  0  œ b  œ œ  œ     3  0  œ  œ œ  œ        3   œ  œ œ  œ         3   œ  œ œ  œ
               2-  B    œ  œ         œ  œ      œ  œ        œ  œ      œ  œ        œ  œ    œ  œ  œ       œ  œ  œ
                    œ  œ b       3    4  œ  œ  œ       3     4  œ  œ  œ      3       œ  œ           3
                            3                     3                     3                     3

                 5            4 œ 4    3                0 œ 4                         œ b  œ  œ     4
                       3   œ  œ b  œ  œ      2  4      œ #  œ œ  œ            0     œ       œ
                  B     œ b  œ       œ  œ        œ  œ  œ #      œ  œ  œ      œ  œ b  œ  œ     œ  œ  œ  œ
                    œ  œ         3      œ  œ  œ #  œ #               œ  œ  œ  œ                      œ   w
                            3


                                                                                       0 œ
                                2  4       0          2  4   œ    0  œ  œ  œ  2 œ 4  œ  œ  œ  œ  œ  œ
                                                                            œ
               3-  B         œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ   œ
                    œ  œ  œ     œ

                 3 œ    œ  œ  œ  œ  œ 0 œ  4 œ          0         4
                  B                     œ    œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ 4  œ  œ  œ  œ



        12
























                                                              ©
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18