Page 139 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 139
5
5
5.
Ünite 5
ÇOK SESLİLİK III 5
7
7
3
3
7
3
Performans Notları 7
1. Piyano partisinin ikinci ölçüsünde bulunan cressendo işaretinin başındaki yuvarlak, tüm sessizlikten
3
açılan cressendo anlamına gelmektedir.
2. Piyano partisinin ikinci ölçüsü ikinci zamanındaki notaların hepsi 8’lik notadır. Eserdeki yazım şekli,
notaların kendi birim vuruşu içinde hızlanması anlamına gelmektedir.
3. Pedal vibratosu, piyanoda bulunan üç pedala basılıp pedalları tam kaldırmadan hafif bir şekilde tremo-
lo yapılarak uygulanır.
4. Nota olmayan bir ölçüye bağ konulursa yorumcu çalmakta olduğu notayı bir diğer nota gelene kadar
uzatarak çalar.
5. Piyano partisi 3. ölçüsünde kutu içerisinde çarpma olarak yazılan notalar, sadece bulunduğu ölçü bo-
yunca tekrar edilerek çalınır. (Yeni notasyonlar bu şekilde yazımı önermektedir.)
6. Piyano partisi 10. ölçüsü birinci zamanındaki ilk akorda bulunan bağ işareti, yorumcunun isteğine göre
uzatarak çalması anlamına gelmektedir.
7. Piyano partisi 14. ölçünün altında bulunan alt dizekte eşliği yapan kişi sadece sol el ile dizekteki notaları
çalacak anlamındadır.
8. Piyano partisinin 17, 18 ve 26. ölçüdeki kuyruksuz nota başı, 4’lük notadan biraz daha uzun süre tutu-
labileceği anlamını taşır.
9. Piyano partisinin 18. ölçüsünde parantez içerisinde bulunan notalar, üç kere do notasına basıldıktan
sonra dördüncü do notasında elini kaldırmaz. Fa anahtarındaki notalar, do notasının multifoniklerinin
duyulmasını sağlar.
10. Viyola partisi 25. ölçüsünün başında bulunan notalar çarpma notasyon yani gettato anlamına gelir.
Gettato yayın tel üzerine sertçe bırakılarak sektirilmesi anlamına gelir. Gettato bazı kaynaklarda Jete
(Fransızca) olarak kullanılmaktadır.
Ara�tırma
Atatürk’ün gençler için söylediği sözlerle ilgili araştırma yapınız. Bulduğunuz sözleri çalışkanlık ve sorumluluk
bağlamında inceleyerek sınıfınızda akıllı tahta kullanarak sunum yapınız.
138