Page 159 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 159
5. Ölçme ve Değerlendirme
Ünite
ÇOK SESLİLİK III Aşağıdaki soruların cevaplarını boşluklara yazınız.
1. Akorun tanımını yapınız.
…………………………………………………………………………………………...............................
.......................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………...............................
.......................................................................................................................................................................
2. Eşlikli viyola çalmanın müzikal gelişimde ne gibi etkileri olabilir?
…………………………………………………………………………………………...............................
.......................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………...............................
.......................................................................................................................................................................
KONTROL LİSTESİ
“Çok Seslilik III” ünitesindeki alıştırmaları çalarken viyola müziğinde kullanılan akor, çift ses ve eşlikli
çalma-uygulama becerinizi değerlendirmek amacıyla aşağıda verilen kontrol listesini öğretmeninizle dol-
durunuz. Davranışların gözlenip gözlenmeme durumuna göre yapabildikleriniz için evet, yapamadıkları-
nız için hayır sütununu işaretleyiniz.
SIRA GÖZLEMLENECEK DAVRANIŞLAR EVET HAYIR
1 Akor kavramını açıklar.
2 Alıştırma veya eserlerde üç sesli akor çalar.
3 Alıştırma veya eserlerde dört sesli akor çalar.
4 Boş tel kullanarak I, II ve III. pozisyonda çift ses çalar.
5 Çok seslendirmede eşlikli çalmanın önemini açıklar.
6 Eşlikli alıştırma ve eserler çalar.
Değerlendirme: Gerçekleşmeyen kazanımlar için ilgili konulara dönerek çalışmalarınızı gözden
geçiriniz.
158