Page 166 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 12
P. 166

6.3.  I,  II  ve  III.  Konumda  Tonal-Makamsal  ve  Popüler  Müzik  Uygulama
            Dağarcığı

                    6.3.1. I, II ve III. Konumda Kalarak Tonal Eserler Çalma
                    Viyola eğitiminde makamsal ve tonal eserler çalma, öğrencilere hem kendi kültürlerini hem
            de farklı kültürleri tanıma fırsatı sunar. Türk müziği ve Batı müziğine ait eserler, ait oldukları kültürden
            izler taşır. Örneğin makamsal özellikler Türk müziğinin, tonal yapı ise Batı müziğinin genel özellikleri
            arasında gösterilebilir. Hem Türk müziğine hem Batı müziğine ait klasik eserleri seslendirmek öğren-
            cilerin farklı kültürleri tanımalarını sağlar.
                    Ders İçi Çalışma

                        Sıla Hasreti, The Little White Lamb (Dı Lidıl Vayt Lemb) ve Ola Grumstulen (Ola Grumştulen)
             adlı eserleri müzikal dinamiklere dikkat ederek çalınız.


                                                        SILA HASRETİ
                                                                                                    Bela Bartok
                                                                                                   (Bela Bartok)
                        3
           Viyola I  B  4 œ      œ      œ       œ     ˙             œ      œ     œ       œ      ˙


                                                œ     œ      œ      œ      ˙                    œ
                        3
           Viyola II  B  4         ∑                                                     œ            œ





             5
                  4      3      œ                                                      4
              B   œ      œ #             œ      ˙                . ˙                   œ      œ      œ



                         ˙               œ #           œ        œ
              B   œ                             œ                      ˙                . ˙





             9                            2
              B   œ      ˙               œ      œ #    œ #      œ      ˙               œ #    œ #    œ




                  œ      œ      œ
              B                          œ      ˙               œ      œ      œ        œ      œ      œ





             13
              B                                                        . . œ         œ      œ
                  œ #  ˙ #           . ˙               . ˙                     œ                 ˙




              B   œ    œ     œ      ˙ #        œ       . ˙             . œ     œ     œ      œ    ˙
                                                                       .





              164  6. ÜNİTE






                                                            ©
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171