Page 27 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 27

1.
     Ünite                                             GO DOWN, MOSES
               Andante                                                                            Negro Spiritual
        SESLENDİRME-YORUMLAMADA FARKLI ÇALMA BİÇİM VE UYGULAMALARI II
                             ≤   ≥                            ≤  ≥ 2     4        4 0       ≤ 0  ≥
                B  b b b  c  œ   œ œ             œ œ          ‰  œ œ     œ n  œ    . ˙      œ   œ œ

                           F            œ œ              . œ                              F           œ œ

               7                   ≤  2      4      4 0            ≥ 0           ≥ 1
                B  b b b           ‰        œ n  œ   . ˙      Œ                                            j
                       œ œ     . œ    œ œ                          œ ˙ .         œ ˙  .         ˙ œ  .   œ
                                                                  f
               13       2       1   2    ≥             ≤ ≥                      2   4        0 4
                B  b b b  œ œ  œ   œ    œ   œ œ   .    ‰  œ   œ œ     œ    œ   œ   œ n  œ     . ˙       Œ




                !   Bilgi

                                                                                       Dmitry Borisovich Kabalevsky
                                                             (Dimitri Borisoviç Kabalevski)
                                          Yahudi asıllı Sovyet bir besteci, piyanist, çocuk korosu şefi, yazar ve pedagog olan
                                       Dmitry Borisoviç Kabalevsky, 30 Aralık 1904’te Sant-Petersburg’da (St.Petersburg)
                                       doğmuş, 14 Şubat 1987’de Moskova’da hayata veda etmiştir. Kabalewsky’nin ilk bes-
                                       teleri yaşadığı dönemin siyasi ortamını yansıtmaktadır.
                                          Kabalewsky, operet, bahar şarkıları, Roman Rojdestvenski’nin (Roman Rajdiest-
                                       vinski) sözlerini konu alan “Requiem”in yanı sıra, ikisi çocuk koroları için yazılmış
                                       beş kantat, dört senfoni ve diğer senfonik çalışmalarla beraber, yedi konçerto, üç so-
                                       nat, yirmi dört prelüd ve piyano için çalışmalar ortaya koymuştur. Bunlardan başka,
                  Görsel 1.9: Dmitry   bir çello sonatı, iki yaylı için yazılmış kuartetleri ve çeşitli enstrümanlar için yazılmış
                  Borisovich Kabalevsky   başka çalışmaları da bulunmaktadır.
                                             “Besteci ve Eğitimci Dmitry Borisovich Kabalevsky’nin Müzik Eğitimine Katkısı” Selen Balıkçı’nın
                                                                      yayımlanmış yüksek lisans tezinden kısaltılarak alınmıştır.







                                                    NIGTH ON THE RIVER
                                                        (Op.27, No.4)
                                                                                                Dmitri Kabalevsky
               Andantino                   2 œ 0 4      œ 4 0                            4
                   #  3  œ     œ  œ   œ 2  œ 3  œ  œ  œ    œ  œ 1  2 œ  œ  œ      œ  œ  œ  œ  œ  œ  œ     œ
                                                                  œ
                B #   4      œ                                                 œ                   œ  œ  œ
                       P                                     ©
                                            4           4 0
               7                         œ  œ 0  œ b  œ  œ  œ        œ                        œ 4
                   # œ      œ  œ    œ  œ                    œ    œ     œ  œ    œ      œ  œ  œ    œ  œ  œ  œ
                B #       œ                                                      œ  œ                   œ

                      p
                                               4 0            4 0            4 0
               13                        œ  œ  œ  œ      . œ  œ  œ      . œ  œ  œ    ≥
                                                                                     œ
                   # œ
                B #        œ  œ  œ    œ                       J             J             ˙         . ˙
                      p                                dim.                          π


        26







































                                                             ©
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32