Page 34 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 12
P. 34
Ü
Üniteye Başlarkenniteye Başlarken
Viyolada farklı konumlarda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir iyolada farklı konumlarda çalmaya neden ihtiyaç duyulabilir? Arkadaşlarınızla fikir
V
alışverişinde bulununuz. lışverişinde bulununuz.
a
2.1. Viyolada II. Konum
2.1.1. Viyolada II. Konum Kavramı
Viyolada II. konum, sol el I. konumdayken ikinci parmağın bastığı notaya birinci parmağın
basılmasıyla oluşturulan konumdur. II. konumda parmaklar, I. konumdan farklı olarak notalara daha
dar aralıklarla basar.
Viyolada II. konuma alışkanlık kazanılması için önce sol elde konum değiştirme çalışmaları
yapılır. Bu sayede II. konum sesleri daha kolay öğrenilecektir. Konum değiştirme çalışmalarının
ardından II. konumda kalınarak etüt ve eser çalışılır. II. konumda çalmaya alışkanlık kazanıldıktan
sonra I-II. konumlarda geçişli çalışmalar yapılarak öğrenilenler kalıcı hâle getirilir.
II. konumda notalar I. konumda kullanılan parmaklardan farklı parmaklarla basılır. Bu durumun
sebebi do telindeki mi notasının 2. parmak yerine 1. parmakla alınması ve elin sap üzerinde daha
ileride tutulmasıdır. Sol elin I. konuma oranla sapın daha ilerisinde durması dışında II. konumda I.
konumda belirgin bir tutuş farkı yoktur.
2.1.2. II. Konumda Tüm Tellerde Parmakları Doğru Seslere Basma
II. konumda ilk çalışmalar sırasıyla re, sol, la ve do tellerinde yapılmalıdır. Seslerin temiz
olmasına özen gösterilmelidir. Temiz ses elde edilmesi için çalınan her notada ses aralıklarına dikkat
edilmeli, parmaklar notalara I. konuma göre daha dar aralıklarla basılmalıdır.
Ders İçi Çalışma
Dört telde II. konumda aşağıda verilen çalışmaları temiz ve nitelikli sesler elde edinceye kadar
4
4
œ œ
œ œ
3
3
œ
œ
2
œ
œ
2
œ
œ
1
œ
œ
1
2
œ
œ œ
œ
œ
˙
1
œ
0
tekrar ediniz. 1 numaralı etüdü karekod uygulamasını veya bağlantı linkini kullanarak izleyiniz.
œ
3- B 4 Œ . . . . Ó
4
Parmak Hazırlama
4
4
3
4 œ œ
3
4 œ œ
3 œ
1
˙
1 œ
œ
2 œ
œ œ
1
œ
œ
1 œ
œ
œ
œ
œ
B 4
4 Œ
Ó
1- B 4 Œ œ 0 0 œ œ 2 . . . . œ 1 1 œ œ 2 2 œ 3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 2 2 œ œ œ œ œ . . . . ˙ Ó
3-
4
Parmak Hazırlama
Parmak Hazırlama
4
4
3 œ œ
4
2
4
œ œ œ
1
1
2
4
œ œ
œ
œ
œ
Ó
œ
œ
œ
. œ .
2- B
œ œ
4 Œ
œ
œ
1- B 4 Œ œ 0 0 œ 1 œ 2 . œ 1 1 œ 2 2 œ 3 œ œ œ œ œ œ 1 œ 3 3 œ 2 œ œ œ œ œ . . . . ˙ ˙ Ó
.
œ
4
Parmak Hazırlama
Parmak Hazırlama
4
4
4
4
2
2
2
1
œ
1
œ œ
œ
œ
4
4
œ
œ 2
œ œ
B 4
œ œ
.
œ
œ
œ
. .
4- B 4 Œ œ 0 0 0 1 œ 1 1 2 2 2 . œ 1 1 œ 3 3 œ 3œ œ œ œ œ œ 1 3 œ 1 œ 3 œ œ 2 2 œ 3 œ œ œ œ œ œ . . . . ˙ ˙ Ó
œ œœ
4 Œ
œ
œ œ œ
Ó
œ
2-
œ
4 4
3- B 4 Œ œ œ œ œ . . œ œ œ œ œ œ œ œ . . ˙ Ó
Parmak Hazırlama
Parmak Hazırlama
Parmak Hazırlama
0 1 2 1 2 3 3 œ œ 3 1 3 œ œ
4
4
4 2
4
1
2
1
4- B 4 Œ 0 œ œ œ . 1 . œ 2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ 2 œ œ œ œ œ . . ˙ Ó
4 4
1- B 4 Œ œ œ œ . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . . œ ˙ Ó
Parmak Hazırlama
Parmak Hazırlama
32 2. ÜNİTE
0 1 2 1 2 3 4 1 3 2 4
2- B 4 Œ œ œ œ . . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . . ˙ Ó
4
Parmak Hazırlama
0 1 2 1 2 3 4 1 3 2 4
4- B 4 Œ . . œ œ œ œ œ œ œ œ . . Ó
4
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
Parmak Hazırlama
©
©
©

