Page 56 - ÇALGI EĞİTİMİ | VİYOLA 12
P. 56
11. Etkinlik 3.
Ünite
Mozart’ın “Sihirli Flüt” operasını dinleyiniz. Aşağıdaki metni okuduktan sonra sevgi, insan sevgisi konu-
sunda fikir alışverişinde bulununuz.
Mozart’ın Şark müziğine olan yakınlığını en açık biçimde ispatlayan eser, “Sihirli Flüt” operasıdır. Opera-
nın librettosunun hazırlanması esnasında hümanist fikirleriyle tanınmış olan Ignaz von Bom (İgnaz fon Bom),
Schikaneder’in (Şikanida) metninin “İnsan Severlik” ögeleriyle işlenmesi için çalışmıştır. “Bu duruma göre
eserin ilk libretosunda iyiliği temsil eden Gece Kraliçesi ile kötülüğü temsil eden sihirbaz, düzeltilen librettoda
yerlerini büsbütün değiştirmiş, Gece Kraliçesi kötülüğü yani karanlık düşünceleri; sihirbaz ise iyiliği, aydın- VİYOLA MÜZİĞİNDE DÖNEMLER II
lığı yani insanın özgürlük ve sevgisini temsil ettiğinden bu rolün adı Sihirbazlıktan çıkarılıp Ignaz von Bom
tarafından Sarastra olarak düzeltilmiştir. Böylelikle “Sihirli Flüt” operası, halkın ilgisini çeken müzikli bir sihir
oyunu olmanın yanında iyilik ve kötülüğün savaşını, iyiliğin kötülüğü mutlaka yeneceğini anlatan sembolik
bir hümanizma eseri olma kimliği kazanmıştır.”
(Şevki Faruk Kanca ve Fatma Yücel’in “Mozart ve Şark” isimli makalesinden kısaltılarak alınmıştır.)
dergipark.gov.tr
3.1.3. Klasik Dönem Sonat Biçim Eserler
German Dance adlı eseri bireysel olarak çalıştıktan sonra piyano eşliğiyle de çalışınız.
GERMAN DANCE
K. 600, No. 2
Wolfgang Amadeus Mozart
% œ œ . œ œ œ . œ œ œ
# 3 J œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ . œ . œ œ œ œ œ
B 4 J œ
f
- -
7 # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
B œ œ Œ . .
. .
p
13 # œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ . œ œ œ œ œ œ œ
B J J . œ J œ Œ . .
f Fine
Trio œ
.
19 œ œ œ œ œ . œ œ œ œ . œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
#
B . . œ Œ œ
p
. .
.
24 œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
œ
B # œ Œ . . Œ . . Œ Œ œ
f
.
œ œ . .
.
œ .
30 œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ .
. .
œ
œ .
B # œ œ Œ ŒŒ œ œ œ œ . . œ œ œ Œœ œ œ Œ . .
f p D.S. al Fine
55