Page 138 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA | 9
P. 138

Bağlamada Tavırlar         5




                                        Etkinlik 4

               Eserde verilen ezginin ilk ölçüsü hem tavırsız hem de tavırlı olarak yazılmıştır. Bu örnekten
               yola çıkarak boş kalan diğer ölçüleri örneğe uygun şekilde tezene vuruşları ve parmak
               numaralarıyla beraber yazınız. Her iki partiyi ayrı ayrı çalgınızla icra ediniz.

                                               GİRESUN'UN İÇİNDE

               Yöresi          : Giresun
               Kaynak Kişi : A.O.ÖZYAKUBOĞLU-M.KÜÇÜK                      Derleyen     : Bilinmiyor
                                                                          Notaya Alan: Azize GÜRSES





















               3












               5







                                                 KONTROL LİSTESİ
              Sıra                                Ölçütler                                 Evet    Hayır
               1.   Çırpma tavrını çalgım üzerinde uyguladım.
               2.   Tezene tekniklerinin yörelere göre değişiklik gösterdiğini açıkladım.
               3.   Verilen etüt ve alıştırmaların önce solfejini yaptım.
               4.   Çırpma tavrı tezene vuruşunu etüt ve alıştırmalarla pekiştirdim.
               5.   Etüt ve alıştırmaları çalarken metronom kullandım.
               6.   Çırpma tavrını eserler üzerinde rahat bir şekilde uyguladım.
               7.   Çırpma tavrı eserlerini değişik âşık ve sanatçılardan dinledim.
               8.   Tezene yönlerine dikkat ettim.
               9.   Parmak numaralarına ve metronom değerlerine dikkat ettim.
              10.   Çırpma tavrını eserler üzerinde uygulamakta zorlanmadım.
              11.   Çırpma tavrı nota yazımını uyguladım.
              12.   Eserlerin notasını çırpma tavrına uygun olarak yazdım.




                                                                                                    137
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143