Page 139 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 9
P. 139
Bağlamada Tavırlar 5
Etkinlik 4
Eserde verilen ezginin ilk ölçüsü hem tavırsız hem de tavırlı olarak yazılmıştır. Bu örnekten
yola çıkarak boş kalan diğer ölçüleri örneğe uygun şekilde tezene vuruşları ve parmak
numaralarıyla beraber yazınız. Her iki partiyi ayrı ayrı çalgınızla icra ediniz.
GİRESUN'UN İÇİNDE
Yöresi : Giresun
Kaynak Kişi : A.O.ÖZYAKUBOĞLU-M.KÜÇÜK Derleyen : Bilinmiyor
Notaya Alan: Azize GÜRSES
3
5
KONTROL LİSTESİ
Sıra Ölçütler Evet Hayır
1. Çırpma tavrını çalgım üzerinde uyguladım.
2. Tezene tekniklerinin yörelere göre değişiklik gösterdiğini açıkladım.
3. Verilen etüt ve alıştırmaların önce solfejini yaptım.
4. Çırpma tavrı tezene vuruşunu etüt ve alıştırmalarla pekiştirdim.
5. Etüt ve alıştırmaları çalarken metronom kullandım.
6. Çırpma tavrını eserler üzerinde rahat bir şekilde uyguladım.
7. Çırpma tavrı eserlerini değişik âşık ve sanatçılardan dinledim.
8. Tezene yönlerine dikkat ettim.
9. Parmak numaralarına ve metronom değerlerine dikkat ettim.
10. Çırpma tavrını eserler üzerinde uygulamakta zorlanmadım.
11. Çırpma tavrı nota yazımını uyguladım.
12. Eserlerin notasını çırpma tavrına uygun olarak yazdım.
137