Page 31 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 9 TTKB
P. 31
FLÜT ÇALMAYA İRİŞ
2.2.3 Flütte İkinci Oktavda Ses retme Tekniği
ETKİNLİK
Ağızlığı ve dudak pozisyonunuzu doğru konuma getiriniz. Görsel 2.26’daki gibi dudak deliğinizi
biraz küçülterek diyafram desteğiyle doğal bir ses elde edinceye kadar ağızlığa üf eyiniz.
Görsel 2.26: kinci oktav üf eme
2.2. Flütte çüncü Oktavda Ses retme Tekniği
ETKİNLİK 1
Ağızlığı yukarıdaki görsel 2.26’daki gibi tutunuz, dudağımızın açıklığını biraz daha azaltıp üf enen
havanın basıncını artırınız, ince bir ses elde edinceye kadar kuvvetlice ağızlığa üf eyiniz.
2.3. FLÜTTE R Ş VE PARMAK PO İSYONLARI
Her çalgı için olması gereken doğru duruş ve tutuş pozisyonu vardır. Bedeni doğru kullanarak çalgıyla
bütünleşme kişinin çalgı ile arasındaki iletişimini kuvvetlendirir. Flütte en temel teknik, doğru vücut duruşu ve
ellerin f ütü doğru kavraması ile gerçekleşen dengeli, rahat duruş ve tutuş pozisyonudur.
Flütte sınma Egzersizleri
Flütün tutuş şekli boyun, omuz ve kollar için hassas bir pozisyondur. Bu nedenle doğru açıyı korumak,
iç ve dış kasları gereğinden fazla zorlamadan çalmak gerekir. Özellikle baş ve boyun bölgesinin serbest
olması, beden dengesinin sağlanması ve desteklenmesi için önemlidir. Rahatlığın sağlanması için önce
bedenin esnekliği sağlanmalıdır.
Flüt çalmaya başlamadan önce gereksiz stres ve gerginliklerden uzaklaşılmalıdır. Daha sonra rahatlama,
gevşeme egzersizlerine geçilmeli; boyun, sırt ve kol kasları yumuşatılmalı; çene, yanak ve dudağı rahatla-
tan egzersizlerle vücut gevşetilip rahatlatılmalıdır.
!"