Page 27 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 9
P. 27
II. ÜNİTE
2. Üçgen Tekniği: Nefesinizi 4’e kadar sayarak yavaş tempoda ağızdan alınız, 4 sayarak tutunuz ve
4 sayarak ağızdan veriniz. Bu etkinliği daha sonra “5 al-5 tut-5 ver, 6 al-6 tut-6 ver, 7 al-7 tut-7 ver”
şeklinde çoğaltarak uygulayınız (Görsel 2.9).
Nefes al Nefes ver
Nefes tut
Görsel 2.9: Üçgen Tekniği
3. Kare Tekniği: Nefesinizi 4’e kadar sayarak yavaş tempoda ağızdan alınız, 4’e kadar sayarak
tutunuz, 4’e kadar sayarak ağızdan veriniz ve 4’e kadar sayarak tutunuz. Bu etkinliği daha sonra
“5 al-5 tut-5 ver-5 tut, 6 al-6 tut-6 ver-6 tut, 7 al-7 tut-7 ver-7 tut” şeklinde çoğaltarak uygulayınız
(Görsel 2.10).
Nefes tut
Nefes al Nefes ver
Nefes tut
Görsel 2.10: Kare Tekniği
Bilgi Notu
Nefes alma ve verme işleminden sonraki tutma süreci diyafram kasının kullanım kapasitesini
genişletmekte ve güçlendirmektedir. Ayrıca önce hafif daha sonra şiddetli üfleyerek yanan mumu
hareket ettirme (Görsel 2.11) ve balon şişirme (Görsel 2.12) çalışmaları da diyaframı güçlendiren
diğer çalışmalardır.
Görsel 2.11: Mumu hareket ettirme Görsel 2.12: Balon şişirme
25