Page 27 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT | 9 TTKB
P. 27
FLÜT ÇALMAYA İRİŞ
ETKİNLİK 5
Diyaframın güçlenmesi için aşağıdaki çalışmayı uygulayınız.
#" Ayaklarınızı omuz genişliğinde yanlara açınız.
!" Ellerinizi yanlara doğru karın boşluğuna yerleştiriniz.
2" Omurgayı bükmeden kalçadan öne doğru eğiliniz.
7" Ağızdan hızlıca nefes alıp yine ağızdan hızlıca nefes veriniz.
8" Bu çalışmayı sürekli al-ver şeklinde devam ettiriniz.
9" Nefes alma sırasında karnınız dışa doğru, verme sırasında içe
doğru olacaktır.
Görsel 2.13: Diyafram güçlendirme
ETKİNLİK 6
Aşağıdaki egzersizi yaparak diyaframınızı güçlendiriniz.
#" Bu çalışma için A5 boyutunda bir kâğıt alınız.
!" Kâğıdı duvarın yüzeyinde elinizde tutunuz ve mesafenizi
kâğıttan çok uzakta olmayacak bir şekilde ayarlayınız.
2" Ağızdan derin nefes alınız, güçlü ve hızlı bir şekilde
üf erken kâğıttan elinizi bırakarak kâğıdı duvarda sabit
tutmaya çalışınız.
7" Bu çalışmayı tekrar ederek diyafram kasınızı güçlendiriniz.
Görsel 2.14: Kağıt çalışması
3-,4-$%560$
3-,4-$%560$
Bu çalışmanın f üt eğitiminde ikinci oktava geçişlerde çok büyük rahatlık sağladığı bilinmektedir.
2.2. AK PO İSYON VE A I LIKLA SES ÜRETME AK PO İSYON VE A I LIKLA SES ÜRETME
2.2.
TEKNİ İ
Flüt üf emeli çalgılar arasında kamışı olmayan bir enstürmandır. Flütün kamışı olmadığı için direkt ağız
ile teması yoktur. Flütte ses, üf enen havanın ağızlıktaki deliğin içindeki duvara çarpmasıyla oluşur.
Ağızlık kısmında bulunan üf eme deliğine “embouchure” da denir (Görsel 2.15). Embouchere sözcüğü
f ütçüler arasında sık sık kullanılır. Embouchere f ütün ağızlık kısmında dudaklar ile f ütün birleştiği noktadır
ve ağızlık pozisyonunu yani üf eme tekniğini tanımlamak için de kullanılır.
Embouchere
Görsel 2.15: mbouchere
!"